12:23:38 - پنج‌شنبه 4 جولای 2019
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توصیه‌های دامپزشکی برای پیشگیری از تب کنگو
محمد کشتکار اظهار کرد: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری با عامل ویروسی است و به صورت آندمیک (بومی) در ایران و سراسر جهان به خصوص کشورهای آسیایی وجود دارد. معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: این بیماری علائمی در دام ندارد که بتوان از این طریق دام آلوده را […]

محمد کشتکار اظهار کرد: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری با عامل ویروسی است و به صورت آندمیک (بومی) در ایران و سراسر جهان به خصوص کشورهای آسیایی وجود دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: این بیماری علائمی در دام ندارد که بتوان از این طریق دام آلوده را شناسایی کرد، تب زودگذری حداکثر به مدت یک هفته در دام مشاهده می‌شود که با وجود گرمای هوا به سختی قابل تشخیص است.

وی تأکید کرد: بیشتر علائم خطرناک و خونریزی‌دهندگی این بیماری در انسان است که سال گذشته هیچ مورد مشکوک و مثبت انسانی نداشتیم.

کشتکار ادامه داد: مواردی که از ابتلا به تب کنگو در انسان گزارش می‌شود کسانی هستند که به صورت غیرمجاز کشتار در روستا یا شخصاً می‌کنند و ذبح کنندگان ملزم به رعایت مسائل بهداشتی هستند، فردی که اقدام به ذبح دام می‌کند باید از دستکش، ماسک، لباس و چکمه استفاده کند و در صورت مشاهده کنه به هیچ عنوان آن را با دست نگیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر کنه الزاماً عامل بیماری را ندارد و تنها کنه‌ای می‌تواند ناقل بیاری باشد که ویروس بیماری را دارد اما برای اطمینان از ورود هر دامی کنه بر بدنش مشاهده شود جلوگیری خواهد شد و بعد از سم‌پاشی و دو هفته بعد از بین رفتن کنه می‌توان دام را برای ذبح به کشتارگاه آورد.

وی تصریح کرد: همانطور که گفته شد علائم این بیماری یک هفته در بدن دام علائم مختصری دارد و صرفاً در همان یک هفته انتقال بیماری به انسان ممکن است، اگر دو هفته قبل سم‌پاشی انجام شده و کنه از بین رفته باشد حتی در صورت آلودگی، ویروس از بدن دام خارج شده و امکان انتقال به انسان وجود ندارد.

کشتکار بیان کرد: به دلیل حساسیت این ویروس به تغییرات pH، کشتارگاه‌ها ملزم به پیش‌سرد کردن گوشت شده‌اند، به این صورت که دام ۲۴ ساعت در کشتارگاه بماند تا pH آن کاهش یابد، این ویروس به شرایط اسیدی حساس است و اگر دامی آلوده باشد از این طریق مشکلی برای مصرف نخواهد داشت.فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب