10:15:50 - یکشنبه 10 آوریل 2016
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل آیت الله آملی:اقتصاد مقاومتی و اعتدال گرایی دو بال برای جهش توسعه ای و رونق اقتصادی
دکتر فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد آیت ا…آملی در جمع معاونان، مدیران، روسای دانشکده ها و مسئولان این واحد دانشگاهی سال ۱۳۹۵ را سال متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (س) دختر پیامبر (ص) اسلام دانست و گفت: تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در ابتدای سال ۹۵ و انتهای این سال را به […]

دکتر فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد آیت ا…آملی در جمع معاونان، مدیران، روسای دانشکده ها و مسئولان این واحد دانشگاهی سال ۱۳۹۵ را سال متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (س) دختر پیامبر (ص) اسلام دانست و گفت: تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در ابتدای سال ۹۵ و انتهای این سال را به فال نیک می گیریم و از آن حضرت  برای این که خداوند متعال برای همه ما خیر مقدر فرماید استعانت می جوییم .

 

در اندیشه و تمدن ایرانی مفهوم اعتدالگرایی ریشه داشته است

 وی با اشاره به پیشینه نوروز در تاریخ و اساطیر ایران زمین ابراز کرد: صرف نظر از جنبه های اساطیری، تاریخ گواهی می دهد که ایران زمین دارای تمدن برتر در سطح جهان بوده است.

 لاریجانی با اشاره به  کتیبه های بجا مانده از تمدن ایرانی تصریح کرد: اندیشه های عدالت خواهانه کوروش بزرگ نمایانگر تمدن بزرگ ایران در گذشته می باشد .  و رسمیت یافتن نوروز در زمان کوروش صورت گرفته است.

رئیس واحد آیت ا…آملی با بیان اینکه نوروز خود نماد اعتدال است تصریح کرد: این موضوع مبین آن است که در اندیشه و تمدن ایرانی مفهوم اعتدالگرایی ریشه داشته است شاید یکی از دلایل گرایش ایرانیان به اسلام و بویژه مذهب شیعه همین نگرش اعتدالی و عدالت خواهی باشد.

 این استاد دانشگاه با استفاده از آیات قرآن تأکید کرد: خداوند متعال مسلمانان را امتی معتدل معرفی می کنند ” و جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا ” و به لحاظ ادبی هم اعتدال و عدالت هر دو از یک ریشه لغوی هستند.

لاریجانی با بیان اینکه اعتدالگرایی یک مکتب فلسفی از زمان ارسطو و افلاطون بوده و تا به امروز کاربرد داشته است اظهار کرد: خوشبختانه شعار دولت هم امروز اعتدال گرایی است.

وی با تأکید بر این که اعتدالگرایی هرگز مماشات و انفعال نیست تصریح کرد: اعتدال مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی است.

برجام یک دستاورد مبتنی برخرد جمعی است

لاریجانی برجام را یک دستاورد بزرگ سیاسی برای مردم ایران دانست که مبتنی بر خرد جمعی بوده است و گفت: برجام نقطه عطفی است که ایران را در عرصه جهانی به جایگاه متعالی تری ارتقاء داده است.

رئیس واحد آیت ا…آملی با بیان اینکه برجام تنها تسهیل کننده و بسترساز زمینه های پیشرفت در کشور می باشد تأکید کرد: وجه بسیار مهم و قابل توجه دیگر اقتصاد مقاومتی، ( اقدام و عمل) است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار امسال مطرح شده است.

 

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است

 این استاد دانشگاه ادامه داد: به نظر من ترجمان اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد دانش بنیان، درون زا و توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه برخی این دو وجه (برجام و اقتصاد مقاومتی) را متضاد همدیگر می بینند تصریح کرد: هر دو مانند دو بال برای جهش و پیشرفت کشور در امر توسعه لازم  هستند.

 لاریجانی با اشاره به سیاستهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید دکتر میرزاده بر توجه به اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: ساختار دانشگاه باید به گونه ای شود که این امر سر لوحه فعالیتهای دانشگاه قرار گیرد و با برنامه ریزی بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.
 

تقدیر از نیروهایی که انگیزه و همبستگی سازمانی دارند

رییس واحد آیت الله آملی بابیان اینکه تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد زیان ده هستند و برخی از موسسات غیرانتفاعی نیز منحل شده اند تاکید کرد: بحران آموزشی امروز کشور نتیجه بی برنامگی در دوران قبل بوده است.

رییس واحد آیت الله آملی با اشاره به سخنان دکتر میرزاده که همه افراد در دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشرفت واحدها باید احساس مسوولیت کنند تصریح کرد: لازم است تقدیر کنم  از نیروهایی که در واحد آیت الله آملی بدون چشم داشت، در همه برنامه ها، در پیشبرد امور حتی در این بحران ها با جان و دل و دلسوزانه همکاری دارند.

لاریجانی سال گذشته را سال پرباری از جهت دستاورد برای واحد آیت الله آملی دانست و اظهار کرد : راه اندازی کارگروه های بازاریابی و همینطور بحث آموزش های کوتاه مدت و نیز فعالیت های مربوط به اقتصاد دانش بنیان برای سال جاری از اهم برنامه های در پیش رو دانست.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب