23:16:01 - دوشنبه 10 جولای 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آماری تکان دهنده از تخریب موصل
آخرین گزارش ها به استناد منابع رسمی در عراق، حاکی است نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، در طول ۲۶۸ روز عملیات آزاد سازی موصل ۲۰ هزار سورتی پرواز بر فراز این شهر انجام داده اند. همچنین گفته می شود ۸۰ درصد موصل منهدم شده است. سایت خبری السومریه نیوز در اینفوگرافی به مناسبت […]

آخرین گزارش ها به استناد منابع رسمی در عراق، حاکی است نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، در طول ۲۶۸ روز عملیات آزاد سازی موصل ۲۰ هزار سورتی پرواز بر فراز این شهر انجام داده اند. همچنین گفته می شود ۸۰ درصد موصل منهدم شده است.

سایت خبری السومریه نیوز در اینفوگرافی به مناسبت آزادی موصل که آمارها و اطلاعات آن از منابع رسمی تهیه شده است، اعلام کرده که جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در طول این عملیات که از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ شروع شد، ۲۰ هزار سورتی پرواز بر فراز موصل داشته اند که در نتیجه حملات این پرنده ها، از حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ داعشی کشته شده در نبردها تنها ۵ هزار داعشی کشته شده است.
آمریکایی ها و متحدان این کشور بارها غیر نظامیان را در طول عملیات موصل همانند سوریه بمباران کردند و سپس آن را ناشی از خطای انسانی دانستند و تنها در یک حمله آمریکایی ها در اواسط مارس ۲۰۱۷ صدها غیر نظامی در غرب موصل کشته شدند که سر وصدای زیادی براه انداخت.
از دیگر آمارهای ارائه شده در این گزارش، انهدام ۸۰ درصد شهر موصل شامل زیرساخت ها و مناطق مسکونی و آوارگی نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند است که گزارش یاد شده به بازگشت هزاران خانواده به خانه های خود در مناطق آزاد شده اشاره ای نکرده است.
در همین حال، گفته شده که در طول حدودا ۹ ماه عملیات و نبردهای سنگین برای آزادسازی موصل ، ۱۶ هزار و ۴۶۷ تن از اعضای گروه تفکیری، تروریستی داعش به هلاکت رسیده اند.
تعداد نیروهای شرکت کننده در عملیات، شامل پلیس فدرال، سازمان مبارزه با تروریسم، واکنش سریع، زرهی ارتش و الحشدالشعبی حدود ۶۰ هزار نفر اعلام شده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب