- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

آمار بستری بیماران کرونایی در محمودآباد مازندران صفر شد

رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد از ترخیص آخرین بیمار مشکوک کرونایی در این بیمارستان خبر داد و گفت که در حال حاضر هیچ بیمار مشکوک به کرونا در تنها بیمارستان محمودآباد بستری نیست.

دکتر کامبیز فتاحی روز جمعه افزود : در هفته های اخیر شاهد روند کاهشی مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در محمودآباد بودیم و اکنون به مرحله ای رسیده ایم که دیگر هیچ بیمار بستری نداریم و بیمار مشکوک جدیدی هم ارجاع نشده است.

وی با تاکید بر این که صفر شدن بستری بیماران کرونایی در بیمارستان به معنای رفع خطر شیوع بیماری در محمودآباد نیست ، گفت : همچنیان این ویروس و افراد مبتلا در شهرستان وجود دارد ولی به دلیل حاد نبودن شرایط فیزیکی بیماران نیازی به بستری در بیمارستان نبودند و با دریافت دستورالعمل های بهداشتی و پزشکی و همچنین داروی مورد نیاز در خانه قرنطینه شدند.

دکتر فتاحی افزود : به صفر رسیدن میزان بستری به معنای کنترل بیماری نیست و مردم همچنان باید به توصیه های پزشکی توجه و از تردد های غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند  زیرا ممکن است دوباره این ویروس ناشناخته  وارد پیک دوم شود و تنها راه مقابله با آن هم رعایت فاصله اجتماعی و قطع زنجیره ارتباطی است.

وی با بیان این که  درصد پایینی از افراد مبتلا شده به ویروس کرونا نیاز به بستری در بیمارستان دارند ، گفت : با توجه به شیب نزولی شیوع کرونا و کاهش تعداد افراد مبتلا قرار شد در صورت نیاز  و ابتلای افراد جدید به ویروس کرونا ، این  افراد به بیمارستان امام خمینی (ره) آمل که مرکز درمان برای بیماران کرونایی انتخاب شده است ، اعزام شوند.

وی گفت : با توجه به این که بیمارستان شهدا تنها بیمارستان محمودآباد است و از زمانی که محل بستری بیماران کرونایی شد ، دیگر نتوانست به سایر بیماران خدمات ارائه کند در نتیجه اکنون که تمامی بیماران کرونایی شهرستان مرخص شدند ، تصمیم گرفته شد تا بیماران جدید چنانچه ارجاع شدند به بیمارستان آمل اعزام شوند.

بیمارستان شهدای محمودآباد با ۵۴ تخت دارای بخش های جراحی، کودکان و نوزادان ، آی سی یو و سی سی یو است.