- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

آیا آب شور دریا و کلر برای چشمان مضر است؟

با شروع شدن تابستان و گرم شدن هوا، بسیاری از ما برای تعطیلات به شهرهای ساحلی و یا در شهر خود به استخرها می رویم. همان طور که می دانیم آب شور دریا دارای فواید بسیاری برای ماست. اما آیا آب شور دریا و کلر برای چشمانمان مضر است؟ ما در این مطلب شما را با نکاتی در مورد ورزش های آبی و موارد رعایت آن ها، نکات قبل و بعد از شنا آشنا می کنیم :

اجتناب از شنا کردن با آرایش

اشعه UV خورشید همان اندازه که برای پوست مضر است، برای چشمانمان نیز مضر است. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند منجر به بیماری های چشم مانند آب مروارید، بیماری زرد (دژنراسیون ماکولا) و دیگر بیماری ها گردد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم در کنار استخر و دریا از عینک های آفتابی با محافظت بالا و کلاه استفاده کنید. اثر UV ساطع شده از آب بسیار خطرناک تر است. بویژه در ساعت های ۱۰ تا ۱۶ اشعه خورشید بسیار مشتقیم است و رفتن به استخر و دریا باید کنترل شود. یکی از مسائل مهمی که بانوان باید رعایت کنند، اجتناب از شنا کردن با آرایش است. پاک کردن آرایش روی صورت قبل از شنا، باعث کاهش اثرات آلرژیک می گردد و همچنین از عفونت های ممکنه جلوگیری می کند.
کلرامین در آب استخر می تواند باعث ایجاد حساسیت در چشم شود.
در طی شنا و استفاده از دریا، ممکن است التهاب و عفونت هر دو رخ بدهد. باز کردن چشم ها در آب شور دریا می تواند واکنش های آلرژیک را افزایش دهد، در حالی که کلر و دیگر مواد شیمیایی در استخر می توانند باعث آلرژی شوند. این کلر نیست که باعث ایجاد آلرژی در استخر می شود، بلکه کلر در تماس با روغن، خاک و ادرار باعث ایجاد حساسیت می شود. مقادیر pH استخرها معمولا بین ۷.۲ تا ۷.۸ است. مقادیر پایین ph نیز می تواند باعث تحریک چشم شود. علاوه بر آن برخورد کرم های ضد آفتاب با کلر استخر نیز می تواند سبب آلرژی گردد.

استفاده از عینک شنا در دریا و استخر

برای جلوگیری از ایجاد آلرژی و عفونت به شما پیشنهاد می دهیم حتی در آب شور دریا نیز از عینک شنا استفاده کنید و هیچ وقت با لنز چشم به درون آب نروید. پس در پاسخ به این پرسش که آیا آب شور دریا و کلر برای چشمانمان مضر است، باید بگوییم بله در صورت عدم رعایت موارد بالا ممکن است سبب بیماری های چشمی گردد.