21:32:16 - یکشنبه 2 سپتامبر 2018
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیا اندروید ۹ پای مشکل اساسی دوام باتری گوشی را رفع کرده است؟
دوام باتری گوشی پاشنه آشیل گجت‌های امروزی محسوب می‌شود. داشتن عمر باتری پایین سبب شده گوشی های هوشمند که همیشه مفید و سودمند هستند، اغلب تبدیل به لوازمی آزاردهنده شوند. خوشبختانه یکی از بهبودهای اندروید ۹ پای برطرف کردن مشکل عمر باتری گوشی است. وقتی درباره یک گوشی هوشمند پرچمدار همچون گلکسی نوت ۹ یا […]

دوام باتری گوشی پاشنه آشیل گجت‌های امروزی محسوب می‌شود. داشتن عمر باتری پایین سبب شده گوشی های هوشمند که همیشه مفید و سودمند هستند، اغلب تبدیل به لوازمی آزاردهنده شوند. خوشبختانه یکی از بهبودهای اندروید ۹ پای برطرف کردن مشکل عمر باتری گوشی است.

وقتی درباره یک گوشی هوشمند پرچمدار همچون گلکسی نوت ۹ یا پیکسل ۲ صحبت به میان می‌آید، از شنیدن ابعاد و کیفیت نمایشگر، کیفیت دوربین، قدرت پردازشگر و میزان حافظه رم آن به وجد می‌آیید، اما اغلب مواقع به میزان ظرفیت باتری آن توجه نمی‌کنید. دلیل این امر، اطلاع قبلی از ضعف دوام باتری گوشی های هوشمند است، پس دوست ندارید این خوشحالی با دیدن عمر باتری پایین خراب شود!

تحمل دوام باتری پایین گوشی تا کی؟

به عنوان نمونه، آخرین گوشی های اندروید گوگل تا امروز یعنی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال را در نظر بگیرید. ظرفیت باتری این دو گوشی به ترتیب ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۳۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت است. ظرفیت باتری بالاتر مدل بزرگتر، به خاطر داشتن نمایشگر بزرگتر مجهز به رزولوشن بیشتر، جبران شده است! به همین دلیل هر دو گوشی در بهترین حالت، تنها برای یک روز دوری از پاوربانک یا شارژر دیواری را تحمل می‌کنند.

ظهور اندروید ۹ پای

بسیاری از منتقدان گوگل عقیده دارند این شرکت می‌بایست تغییرات بصری بیشتری را در اندروید ۹ پای اعمال می‌کرد تا شباهت کمتری با اندروید ۸، که خود شباهت زیادی با اندروید ۷ دارد، داشته باشد. اما گوگل همانند این افراد ظاهربین نبوده و با وجود کار کردن بر روی قابلیت‌های رابط کاربری اندروید ۹ همچون افزودن ژست‌های حرکتی جدید به آن به جای کلیدهای ناوبری همیشگی و ایجاد تغییرات مهم در پنجره نوتیفیکیشن‌ها، بیشتر بهینه‌سازی‌های سیستمی را مد نظر قرار داده است. بهبود دوام باتری گوشی یکی از نکاتی بود که گوگل حین توسعه اندروید ۹ بر روی آن تمرکز زیادی داشته است.

دوام باتری گوشی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که ظرفیت پک باتری دستگاه تنها یکی از آن‌ها است. اما بسیاری از کاربران بدون توجه به این موضوع همچنان به جای فاکتورهای مهمتر حین خرید گوشی، تنها ظرفیت بالا را مد نظر قرار داده و یک گوشی شبیه کف‌گیر دارای ابعاد بزرگ خریداری می‌کنند، به این امید که دوام باتری بالایی داشته باشد! اما در نهایت باز هم دوام باتری مورد نظرشان را دریافت نمی‌کنند.

گوگل این مرتبه علاوه بر دست‌کاری‌های نرم افزاری، هوش مصنوعی را به خدمت گرفت تا به افزایش دوام باتری گوشی های مجهز به اندروید ۹ کمک کند. ویژگی جدید توسعه یافته به این منظور، Adaptive Battery نام دارد. کاربران گوشی های پیکسل ۲، که اندروید ۹ را دریافت کرده‌اند، اگرچه پیشتر در ردیت از دوام باتری گوشی گلایه‌مند بوده و یک روز دوام آوردن آن را کم تلقی می‌کردند، اما امروز از عمر باتری سه روزه و یا حتی بیشتر صحبت می‌کنند! این در حالی است که با گوشی هوشمندشان به اینترنت متصل بوده و چند ساعت در روز نمایشگر را یکسره روشن نگه می‌دارند.

سیستم هوش مصنوعی جدید اندروید ۹ بدون ایراد نیست. به عنوان نمونه، همچنان اگر در منطقه زندگی شما میزان آنتن‌دهی ضعیف باشد، دوام باتری گوشی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اما در شریط عادی، Adaptive Battery عملکرد باورنکردنی و غیر منتظره‌ای دارد. این ویژگی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، به الگوی استفاده کاربر از گوشی پی برده و رفته رفته با تطبیق دادن خود با آن، مصرف انرژی را بهینه می‌کند./گجت نیوز

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب