11:20:51 - دوشنبه 24 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افتتاح راه‌آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه‌آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان در ۱۲ آذر ماه، گفت: برای ایجاد مزیت رقابتی در این کریدور، تعرفه‌های حمل و نقل این مسیر را کاهش می‌دهیم…. به گزارش مهر، عباس آخوندی در نشستی خبری با اشاره به افتتاح راه‌آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان، اظهار داشت: […]

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه‌آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان در ۱۲ آذر ماه، گفت: برای ایجاد مزیت رقابتی در این کریدور، تعرفه‌های حمل و نقل این مسیر را کاهش می‌دهیم….

به گزارش مهر، عباس آخوندی در نشستی خبری با اشاره به افتتاح راه‌آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان، اظهار داشت: در راستای توسعه تعاملات بین‌المللی ایران با جهان و بین کشورهای همسایه، این راه‌آهن در جهت توسعه تجارت و توسعه حمل‌ و نقل نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ترانزیت بین چین و غرب صورت می‌گیرد که بیش از ۳۵۰ میلیون تن در سال است، گفت: اگر در این محور تسهیلات خوبی را برای عبور ایجاد کنیم، می‌توانیم نقش مهمی را در کریدور ترانزیتی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش پرسش مهر در خصوص راهکارهای ایجاد مزیت رقابتی برای رونق این کریدور، گفت: مذاکرات سه جانبه‌ای برای کاهش نرخ تعرفه عبور در حال انجام است که جلساتی در کشور ایران و ترکمنستان برگزار شده است.

آخوندی با بیان اینکه امیدواریم با کاهش تعرفه‌ها، این کریدور رونق زیادی پیدا کند، افزود: به زودی این مذاکرات به نتیجه می‌رسد و نرخ تعرفه‌ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کریدور شمال و جنوب که شمال کشور را به دریای عمان و خلیج‌فارس وصل می‌کند و همچنین کریدورهای شرقی و غربی برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: کریدور شرق دریای خزر، ایران را به ترکمنستان وصل می‌کند و ادامه این خط آهن، از ترکمنستان به قزاقستان و چین می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه وزارت راه برای راه‌آهن‌های خواص و هرات، گفت: خوشبختانه کریدور شرق دریای خزر با تلاش خوب و همکاری مثبت بین کشورها به ثمر رسید و در تاریخ سوم دسامبر (مصادف با ۱۲ آذرماه) این محور به طور رسمی توسط روسای جمهور سه کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: امیدوارم علاوه بر حمل و نقل و توسعه تجارت، بین ملت‌ها هم اثر مثبتی در پایداری صلح و افزایش تعامل داشته باشد.

آخوندی با اشاره به اینکه با افتتاح این راه‌آهن در سال اول باید به جابه جایی سه میلیون تن بار برسیم، اظهار داشت: در سال‌های بعد این جابه جایی باید به سالانه پنج میلیون تن و در دراز مدت به ۱۰ میلیون تن برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری مشترک برای توسعه بازاریابی برای این کریدور، گفت: سرعت این مسیر در ایران برای بخش مسافری ۱۶۰ کیلومتر و برای بخش باری ۱۲۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه همزمان افزایش ظرفیت در محورهای داخلی را هم در برنامه داریم، گفت: امیدواریم که کریدور خواص ـ هرات را نیز فعال کنیم تا راه‌آهن در مسیر افغانستان هم فعال شود، زیرا این راه‌آهن در کنار راه‌آهن تهران ـ قزوین ـ رشت ـ آستارا و گرگان ـ اینچه برون جزو راه‌آهن‌های استراتژیک به شمار می‌رود.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب