15:28:04 - جمعه 18 نوامبر 2016
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه شهرستان نور:مبارزه با فساد اداری از حالت شعاری خارج شود
حجت‌الاسلام سید مهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز در مصلی الغدیر این شهرستان با توصیه به تقوی الهی، اظهار کرد: تقوی در اربعین امام حسین (ع) نهفته است و صبر، تعامل، کمک به یکدیگر و خدمت از ارکان تقوی است. وی اضافه کرد: یکی از اسرار اربعین این است که دشمنان در واقعه […]

حجت‌الاسلام سید مهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز در مصلی الغدیر این شهرستان با توصیه به تقوی الهی، اظهار کرد: تقوی در اربعین امام حسین (ع) نهفته است و صبر، تعامل، کمک به یکدیگر و خدمت از ارکان تقوی است.

وی اضافه کرد: یکی از اسرار اربعین این است که دشمنان در واقعه کربلا و عاشورا به ظاهر برنده بودند، اما ۴۰ روز نگذشت که واقعیت آشکار شد و حتی همسر یزید بر یزید خرده گرفت و اعتراض کرد، سِر دوم اربعین، مفهوم کمال است، ۴۰ سالگی زمان کمال است و نوع پیغمبران در ۴۰ سالگی به پیغمبری رسیدند، سِر سوم اربعین فرازی از زیارت اربعین است که امام حسین(ع) با شهادتش مردم را از جهل و سرگردانی نجات دهند.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: اولین زائر کربلا خود اهل بیت(ع) هستند و امروز زائران اربعین در واقع با اهل بیت(ع) همدردی می‌کنند و خود نیز از این سفر و حرکت معنوی بهره‌مند می‌شوند و اینکه از اقصی نقاط دنیا و از ادیان مختلف در این همایش بزرگ حضور دارند مفهومی از اسرار اربعین است و باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه همه ما به ویژه مسلمانان باید مراقب سلامتی خود باشیم، اظهار کرد: ۵۹ درصد بیماری‌های غیر واگیر سبب مرگ و میر می‌شود که از جمله آن دیابت است و مردم باید مراقبت کنند البته اقدامات خوب بهداشتی صورت گرفت و بیمارستان امام نیز امکانات لازم را مهیا کرد و آماده انجام آزمایش‌ها است.

امیری‌ارجمند ادامه داد: اربعین حسینی را در پیش داریم و ضمن قدردانی از همه هیأت و مردم و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری انتظار است شرکت گسترده داشته و اسرار اربعین را درک کنیم.

وی بیان کرد: راهپیمایی اربعین همایش بزرگی است که دنیا تا کنون به خود ندید و این عبادت بزرگ و ضامن بقای دین، اسلام، نظام و کشور است و دشمنان به دلیل هراس از این جمعیت عظیم ظاهرا کور شدن و این همه دوربین و رسانه که برای جمعیت ۵۰ نفره ساعت‌ها برنامه و فیلم دارند این همایش را نمی‌بینند و چیزی را اعلام نمی‌کنند.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اگر روحیه انقلابی‌گری را حفظ کنیم همواره پیروز می‌مانیم ولی اگر با توهم به دشمنان نگاه کنند و به دشمن امید داشته باشند سخت در اشتباه هستند و فرمودند:« نظری راجع به انتخابات آمریکا نداریم » زیرا فرقی نمی‌کند همه به ما ضربه زدند.

وی افزود: شاهزاده سعودی ملعون نامه زده که ایران ثبات منطقه را از بین برده است، در حالی که آنها هستند که برای دیگر کشورها نقشه می‌کشند و در امور داخلی‌شان دخالت می‌کنند که کی باشد و کی نباشد.

امیری‌ارجمند ادامه داد: ترام پیست برخاسته از پوپولیسمی است که با سرمایه و ثروت دنیا را خریده است، مردم برای بازی و فیلم به ترامپ رأی دادند و به برنامه و ارزش‌ها رأی ندادند.‌

وی تصریح کرد: مشکل بزرگ ما فساد اداری و مالی است و یک اراده سیاسی مانع برخورد است، شعار مبارزه می‌دهند و سال‌ها از آن گذشته ولی در عمل سیاسی‌کاری‌ها سبب شد تا مردم سرگردان باشند و ندانند چه وقت برخورد قطعی می‌شود.

امام جمعه شهرستان نور گفت: مجلس هم در بحث شفاف‌سازی رأی نداد، کسی که حسینی است باید جدی برخورد کند، اما اگر حسینی نباشد و به ظاهر دیندار باشد، نماز بخواند و ظاهری دینی داشته باشد که بسیارند از این افراد و نظام هم از این گونه افراد ضربه می‌خورد.

وی، یکی از مباحث نفوذ را حضور دو تابعیتی در دولت و مسؤولیت‌های کلیدی عنوان کرد و افزود: با وجود افراد زیاد تحصیل‌کرده و موجه از افراد دو تابعیتی که منافع مختلف در کشورهای دیگر آمریکایی و اروپایی دارند استفاده می‌کنیم و با دست خود کشور را به قهقرا می‌بریم در حالی که می‌توانیم سربلند کنیم.

امیری‌ارجمند در پایان گفت: مردم به خاطر ایمان و اعتقاد و ولایت‌مداری با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و سکوت می‌کنند چون به رهبری اعتقاد دارند و ایشان را رهرو راه امام و ادامه‌دهنده سیاست‌های امام (ره) می‌دانند.فازس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب