- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

امسال ۴۵ باند مواد مخدر در مازندران متلاشی شد

سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک باند قاچاق مواد مخدر از محورهای مواصلاتی استان مازندران، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در اجرای این مأموریت، مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را شناسایی کردند.

سردار میرفیضی، تصریح کرد: اعضای این باند که با ۲ خودروی سواری در قالب یک تور خانوادگی ۵ نفره اقدام به حمل و توزیع مواد مخدر از یکی از استان‌های جنوبی کشور در استان‌های مازندران و گلستان می‌کردند، در یکی از محورهای ورودی شهرستان ساری دستگیر شدند.

میرفیضی از کشف ۷۷ کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروهای این سوداگران مرگ خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به عزم جدی پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ، از کشف ۱۶۸ کیلو مواد مخدر و انهدام ۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در یک هفته جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ تن و ۶۲۸ کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این رقم در مقاسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سردارمیرفیضی با اشاره به شناسایی و انهدام ۴۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر طی ۹ ماهه گذشته در استان، گفت: ۱۱ هزار و ۳۶۸ متهم به موادمخدر در طی این مدت دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین از طرح جمع آوری معتادان متجاهر به منظور پیشگیری از شیوع مواد مخدر در سطح استان خبر داد و افزود: بیش از ۵ هزار و ۶۱۳ معتاد در این طرح‌ها جمع آوری و برای درمان در اختیار مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ قرار گرفتند.

سردار میرفیضی با هشدار به خانواده‌ها در خصوص مراقبت از فرزندان و پیشگیری از گرایش جوانان به سو مصرف موادمخدر، گفت: خانواده مهم‌ترین و اولین نهاد اجتماعی در جامعه است که نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارد.مهر