- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

اپلیکیشن مرسدس بنز از ورود رانندگان به مناطق پر از جرم و جنایت جلوگیری می کند

کمپانی مرسدس بنز برای حفظ امنیت مشتریان خود و عدم رویارویی آنها با محلات خطرناک و مجرمین و تبهکاران راهکار بسیار جالبی را در پیش گرفته است. این خودروساز پیشروی آلمانی اپلیکیشنی جدید توسعه داده که به مالکین مناطق خطرناک را گوشزد کرده و آنها را از عبور یا پارک خودرو در این مکان ها منصرف می کند.

اپلیکیشن جالب اشتوتگارتی ها از داده های پلیس برای هدایت رانندگان کمک می گیرد. این نرم افزار سپس پایگاه داده ای از مکان هایی که در آنها جرایمی نظیر تخریب اموال عمومی، حمله یا مواردی از این دست رخ داده، تهیه نموده و با کمک رنگ ها سطح امنیت مناطق مختلف را به رانندگان نشان خواهد داد.

به گفته مرسدس بنز، اپلیکیشن مورد بحث به احتمال زیاد برای نسل آتی مدل های موجود آماده خواهد شد. آقای مارکوس ایهمان (Markus Ehmann) توسعه دهنده نرم افزار انحصاری مرسدس بنز در این باره به نشریه Drive گفته:

ما داده هایی باز از شهر سیاتل گردآوری نموده و آن را با داده های مرتبط با مکان پارک در مقصدها مقایسه کردیم.

ما می توانیم با انتخاب یک مکان پارک، میزان جرایم اتفاق افتاده در هفته های اخیر در آن منطقه را آنالیز کنیم. رنگ سبز نشان می دهد که منطقه مورد نظر بسیار امن است و پیشنهاد می شود راننده آنجا پارک کند.

رنگ زرد نشان می دهد منطقه مناسب است، اما بهتر است به سمت مناطق سبز رنگ بروید. قرمز هم نشاندهنده خطرناک بودن منطقه است و نباید آنجا بروید.

اپلیکیشن کاربردی اشتوتگارتی ها فقط برای برخی مناطق جهان که در آنها داده های مربوط به جرم و جنایت در دسترس است، قابل عرضه خواهد بود. مالکین محصولات این کمپانی خواهند توانست اپلیکیشن مذکور را از یک فروشگاه اختصاصی دانلود کنند.

نمایش مسافت باقی مانده برای پیاده روی بین مکان پارک و مقصد نهایی، هزینه پارک و میزان ترافیک از دیگر قابلیت های اپلیکیشن مرسدس بنز هستند.

در حال حاضر اشتوتگارتی ها بر روی یک پلتفرم نرم افزاری دیگر مشغول به کار هستند که به کاربران اجازه می دهد برخی از ویژگی ها و امکانات خودروهای خود را مطابق با سلایق خود فعال یا غیر فعال کنند.