- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

بخشی از رزمایش بزرگ موشکی روسیه در «دریای خزر» برگزار می‌شود

روسیه دوشنبه اعلام کرد که یگان موشکی این کشور از روز سه شنبه رزمایش بزرگ موشکی راهبردی را در مناطق مختلف این کشور از جمله «دریای خزر» و «دریای سیاه» برگزار خواهد کرد.

ارتش روسیه در این رزمایش بزرگ انواع موشک‌های راهبردی بالستیک  وکروز را از زمین، دریا و هوا شلیک خواهد کرد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای بدین منظور  اعلام کرد که این رزمایش از ۱۵ تا ۱۷ اکتبر (۲۳ تا ۲۵ مهر) با مشارکت حدود ۱۲۰۰۰ پرسنل نظامی و همچنین بمب افکن‌های اتمی، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها برگزار خواهد شد.

چندی قبل یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا مستقر در اروپا با اشاره به حضور ناوگان نظامی روسیه در اروپا بر لزوم تجهیز هرچه بیشتر نیروهای تحت فرماندهی خود به ادوات جنگی بیشتر تاکید کرد.

دریاسالار «جیمز فوگو » فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا به تازگی در گفت‌و‌گو با وبگاه نیروی دریایی آمریکا گفت که شاهد حضور کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و هواپیماهای بیشتری از سوی روسیه در اقیانوس‌ اطلس، قطب شمال، دریای بالتیک، سیاه و مدیترانه است که باعث شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه می‌شود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که هدف از برگزاری  این رزمایش در هفته جاری حفظ آمادگی ارکان فرماندهی و نحوه اجرای مناسب دستورات نظامی است. قرار است این موشک‌ها در مناطق ویژه آزمایش نظامی در شرق دور روسیه و مناطق دور افتاده در شمال این کشور شلیک شوند.

وزارت دفاع روسیه با اعلام مشارکت ناوگان شمالی این کشور در این رزمایش اعلام کرد که بخش دریایی این رزمایش در دریای «بارنتس»، «بالتیک»، «سیاه »، «خزر» و «اوخوتسک» برگزار می‌شود.فارس