20:14:47 - جمعه 10 ژانویه 2020
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بوئینگ قاتل همچنان قربانی می‌گیرد/تعداد قربانیان بوئینگ‌های ۷۳۷ در جهان به ۴۳۰۰ نفر رسید
 هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ یکی از پرتیراژترین هواپیماهایی است که تاکنون در جهان تولید شده، اما در عین حال از جمله هواپیماهایی است که بیشترین قربانی را در جهان در حوادث هوایی به خود اختصاص داده است. به گزارش نشریه ایرفیلت هواپیمایی بوئینگ ۷۳۷ با اختلاف با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که در جایگاه دوم قرار دارد، […]

 هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ یکی از پرتیراژترین هواپیماهایی است که تاکنون در جهان تولید شده، اما در عین حال از جمله هواپیماهایی است که بیشترین قربانی را در جهان در حوادث هوایی به خود اختصاص داده است.

به گزارش نشریه ایرفیلت هواپیمایی بوئینگ ۷۳۷ با اختلاف با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که در جایگاه دوم قرار دارد، بیشترین قربانی را در حوادث داشته است و این ۴ هزار و ۲۹۸ نفری که تاکنون در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ کشته شده‌اند، جدای از ۳۴۶ نفری است که جان خود را طی ماه‌های گذشته در دو مورد سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس از دست دادند. در واقع بوئینگ ۷۳۷ مکس با هدف جایگزینی و بهینه کردن طراحی و موتور بوئینگ های ۷۳۷ مکس از سوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به بازار عرضه شد، اما تغییر در طراحی و ساختار این هواپیما نیز نتوانست لقب خطرناک‌ترین هواپیمای جهان را از این نوع هواپیمای مسافربری دور کند.

تاکنون هواپیماهای ۷۳۷ که در کلاس‌های مختلف از ۷۳۷-۱۰۰ تا ۷۳۷-۸۰۰ تولید شده، ۱۴۶ سانحه را به ثبت رسانده‌اند که تقریباً معادل یک سانحه در هر ۵۰۰ هزار ساعت پرواز این هواپیماست.

فرق مدل ۸۰۰ با دیگر مدل‌ها این است که اندازه آن کمی بزرگ‌تر بوده و ظرفیت حمل مسافر بیشتری دارد و این مدل می‌تواند در تایپ تک‌کلاس ۱۸۹ مسافر و در تایپ دوکلاس ۱۶۲ مسافر را جابجا کند و در واقع کلاس ۸۰۰ با هدف جایگزین شدن برای بوئینگ ۷۳۷-۴۰۰ تولید شد، در حال حاضر به دلیل سقوط هواپیماهای ۷۳۷ مکسی که به پیشتر به آن اشاره کردیم، پرواز تمام این نوع هواپیماها در جهان ممنوع شده و تلاش شرکت بوئینگ برای دریافت مجدد مجوز پرواز، آنها با شکست مواجه شده است.

آخرین سانحه مربوط به هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ به سقوط روز گذشته یکی از آنها در حوالی تهران بازمی‌گردد که به کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن منجر شد. موضوع قابل تأمل اینکه تعدادی از مدل‌های حتی قدیمی‌تر از این نوع بوئینگ ۷۳۷ مکس هم‌اکنون در خطوط هوایی ایران مشغول به فعالیت هستند که این مسئله می‌تواند با توجه به لقب خطرناک‌ترین هواپیمای جهانی برای بوئینگ ۷۳۷ مکس برای هم‌وطنانمان مخاطره‌آمیز باشد.

پس از بوئینگ ۷۳۷ بیشترین سانحه و قربانی در سوانح هوایی مربوط به بوئینگ ۷۴۷ با ۴۶ سانحه و ۳ هزار و ۷۱۳ قربانی بوده است.

بوئینگ در حالی تولید مدل ۷۳۷ مکس را آغاز کرد که قصد داشت با تغییر طراحی آن، یک مدل ایمن‌تر به بازار عرضه کرده و مجدداً یک خط تولید پرتیراژ داشته باشد، اما خطرات مربوط به پرواز این هواپیماها که در اتیوپی و اندونزی شاهد آن بوده‌ایم، باعث شد که نه تنها پرواز آنها متوقف شود، بلکه بوئینگ نتواند مجوز تحویل هواپیماهای تولید شده مکس را از سازمان هوانوردی فدرال آمریکا دریافت کرده و آنها را به مشتریان عرضه کند. دست آخر بوئینگ اعلام کرده که خط تولید هواپیماهای ۷۳۷ را متوقف می‌کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب