21:33:25 - سه‌شنبه 4 جولای 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاثیر زندگی مدرن بر سلامت روان
با پر رنگ شدن هرچه بیشترِ سبک زندگی مدرن، کارشناسان همواره به بررسی تاثیر این شیوه زندگی بر سلامت جسم و روان انسان‌ها می‌پردازند. زندگی در عصر مدرن چکیده‌ای چند وجهی از تکامل تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی است. این سبک از ارتباطات تمامی بخش‌های زندگی بشر را تغییر داده به گونه‌ای که تطابق پیدا کردن […]

با پر رنگ شدن هرچه بیشترِ سبک زندگی مدرن، کارشناسان همواره به بررسی تاثیر این شیوه زندگی بر سلامت جسم و روان انسان‌ها می‌پردازند.
زندگی در عصر مدرن چکیده‌ای چند وجهی از تکامل تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی است.

این سبک از ارتباطات تمامی بخش‌های زندگی بشر را تغییر داده به گونه‌ای که تطابق پیدا کردن با آن از بسیاری جنبه‌ها مشکل است. اما یکی از پرسش‌های همیشگی این است که رسانه‌ها و این همه تکنولوژی‌ چه تاثیری بر سلامت جسم و روان انسان‌ها دارند؟

به گفته متخصصان سلامت در آمریکا درگیر بودن پیوسته با وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی با افزایش سطح استرس مرتبط است. در آمریکا به طور میانگین در روز ۶۵ درصد بزرگسالان ایمیل‌های خود را چک می‌کنند. همچنین ۵۲ و ۴۴ درصد آنان به ترتیب پیام‌های گوشی همراه و شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند.

همچنین سطح استرس میان افرادی که به طور مداوم وسایل الکترونیکی خود را چک می‌کنند از افرادی که با این شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌ها ارتباط ندارند بالاتر است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، علاوه بر این، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای مدت زمان طولانی با خطر ابتلا به افسردگی مرتبط است. در واقع تعاملات در شبکه‌های اجتماعی تاثیر عمده‌ای بر میزان احساس رضایت و آرامش افراد دارد و کاربرانی که مدت طولانی با این شبکه‌ها مشغول هستند معمولا بیشتر احساس تنهایی می‌کنند./ایران اکونومیست

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب