11:30:04 - جمعه 1 ژانویه 2016
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تذکر به استاندارتهران برای طرح مشکل کیفیت آب!
استاندار تهران گفت: دو بار برای طرح مشکلات کیفیت آب شرب تهران تذکر گرفتم؛ اما امروز عمده مشکل کیفیت آب شرب تهران رفع شده است…. استاندار تهران گفت: دو بار برای طرح مشکلات کیفیت آب شرب تهران تذکر گرفتم؛ اما امروز عمده مشکل کیفیت آب شرب تهران رفع شده است.  سیدحسین هاشمی ظهر امروز در […]

تذکر به استاندارتهران برای طرح مشکل کیفیت آب! استاندار تهران گفت: دو بار برای طرح مشکلات کیفیت آب شرب تهران تذکر گرفتم؛ اما امروز عمده مشکل کیفیت آب شرب تهران رفع شده است….

تذکر به استاندارتهران برای طرح مشکل کیفیت آب! استاندار تهران گفت: دو بار برای طرح مشکلات کیفیت آب شرب تهران تذکر گرفتم؛ اما امروز عمده مشکل کیفیت آب شرب تهران رفع شده است.

 سیدحسین هاشمی ظهر امروز در جمع شماری از مسئولان شرق استان تهران اظهار داشت: اسفندماه سال ۹۲ بحث آب شرب تهران و مشکلات کیفیت آن را در جلساتی اعلام کردم که این مورد به‌شدت رسانه‌ای شد و در این خصوص دو تذکر گرفتم که این مورد را مطرح نکنید تا مردم نگران نشوند.

وی تصریح کرد: در آن سال، می‌خواستیم این مورد دغدغه مردم شود و ذخایر آب سدها، سفره‌های زیرزمینی و مصرف مردم را حساب کردیم و متوجه شدیم اگر با این روند جلو برویم، ذخایر جوابگو نیست؛ اما خوشحالیم که بعد از مدتی همه به صحبت ما رسیدند.

هاشمی افزود: دو اقدام عمده را شروع کردیم و ابتدا طی جلساتی در شورای تأمین استان تهران، مدیریت آب را در تهران مطرح کرده و تصمیماتی جدی گرفتیم که منجر شد به اینکه تابستان و پاییز سال ۹۳ بدون مشکل سپری شود.

استاندار تهران ادامه داد: عمده مشکل کیفیت آب شرب تهران رفع شده است؛ در گذشته نیترات در آب شرب در برخی نقاط استان تهران بسیار بالا بود و نگرانی در این خصوص وجود داشت که با تدابیر خاصی، کیفیت آب را به حد استاندارد رسانده‌ایم.

وی افزود: بحث مهم در این بخش، وجود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب تهران است که از این مقدار حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب تصفیه می‌شد؛ اما با توجه به سیاست‌های دولت و در اولویت قرار دادن این موضوع، امروز سازمان جهانی انرژی با همکاری سازمان ملل متحد از بین ۱۱ هزار پروژه‌ای که‌ از ۱۶۴ کشور در این بخش دریافت کرده بودند، ۱۵ پروژه برتر زیست‌محیطی و تصفیه فاضلاب را در دنیا انتخاب کردند.

استاندار تهران بیان کرد: با سیاست‌های موجود در استان تهران و پروژه‌های انجام‌شده، جزء سه پروژه اول دنیا شناخته شده‌ایم.

هاشمی تصریح کرد: به غیر از جایزه ۱۰ هزار دلاری که به پروژه تهران تعلق گرفت، طی ماه آینده با حضور رئیس این سازمان جهانی در برج میلاد تهران جایزه و احکام را به ایران اهدا خواهند کرد.

استاندار تهران ادامه داد: دغدغه‌هایی که در بخش فاضلاب وجود داشت، را طی پروژه‌های مصوب اصلی سفر رئیس‌جمهور تصویب کردیم و اکنون در غرب تهران در حال اجراست؛ این طرح‌ها به صورتی تنظیم شده است که تا پایان دولت یازدهم به اتمام می‌رسد تا مشکلات تأمین آب کشاورزی و بخش صنعت در غرب تهران به حداقل برسد.

وی افزود: در دولت یازدهم مصوب شد از ۲۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور، بیش از ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی به‌وسیله آبیاری تحت‌فشار تغذیه ‌شوند که اگر این مقدار افزایش داشته باشد، هم کشاورزان سود می‌برند و هم محیط‌زیست نجات پیدا می‌کند.

فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب