20:36:25 - شنبه 22 آوریل 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تنها موافق پخش زنده مناظرات در کمیسیون تبلیغات چه کسی بود؟
معاون اموراستانهای صدا و سیماگفت: تنها رئیس سازمان صدا وسیما پخش زنده مناظرات را در کمیسیون مطرح کرده و بقیه اعضا از جمله نماینده عالی دولت، این طورجمع بندی کرده اند که غیرمستقیم پخش شود. علی دارابی معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما درباره موضوع زنده یا ضبط شده بودن مناظرات انتخاباتی اظهار داشت: […]

معاون اموراستانهای صدا و سیماگفت: تنها رئیس سازمان صدا وسیما پخش زنده مناظرات را در کمیسیون مطرح کرده و بقیه اعضا از جمله نماینده عالی دولت، این طورجمع بندی کرده اند که غیرمستقیم پخش شود.

علی دارابی معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما درباره موضوع زنده یا ضبط شده بودن مناظرات انتخاباتی اظهار داشت: پیشنهاد صدا و سیما پخش زنده مناظرات است، اما چون در این برنامه ما باید در ستاد انتخابات کشور که زیر نظر وزیر کشور است و نمایندگان دستگاههای دیگر نیز حضور دارند، باید بررسی و تصویب شود، در جلسه اول این ستاد و کمیسیون تبلیغات تصمیم گرفته اند که مناظره ها به صورت ضبطی باشد.

وی افزود: پیشنهاد رئیس محترم سازمان صدا و سیما پخش زنده مناظرات بوده است و مجددا هم ایشان درخواست کرده که مناظرات زنده پخش شود؛ چرا که مناظره در ساختار برنامه های انتخاباتی ما پربیننده ترین برنامه است که هم به افزایش مشارکت و هم به رای آوری نامزد نهایی کمک می کند، از این جهت نمادی از به حاشیه راندن شایعات و فراهم شدن امکان قضاوت بهتر مردم است.

دارابی ادامه داد: مناظرات زنده به کشف حقیقت بهتر کمک می کند و حتی می تواند عوام گرایی و شعارگرایی را به حاشیه ببرد؛ چرا که اگر نامزدی شعارهای غیرممکن را مطرح کند، نامزد دیگر می تواند به آن پاسخ دهد.

معاون امور استانهای رسانه ملی با بیان اینکه مناظرات انتخاباتی تا به حال به صورت زنده بوده است، اظهار داشت: اصل مناظره های انتخاباتی که از سال ۱۹۵۶ در انتخابات آمریکا راه افتاد و ادامه پیدا کرد، زنده بوده و در ایران نیز این طور بوده است.

وی تصریح کرد: در انتخابات گذشته برآوردی که داشتیم این بود که مناظرات انتخاباتی حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران را پای تلویزیون نشانده است.

دارابی با تاکید بر اینکه درخواست سازمان صدا و سیما پخش زنده مناظرات است، اظهار داشت: امیدواریم ستاد انتخابات کشور نیز در تصمیم خود تجدیدنظر کند؛ در عین حال ما تابع قانون هستیم.

معاون امور استانهای رسانه ملی در پاسخ به این سوال که نظر دولت در کمیسیون تبلیغات درباره پخش زنده مناظرات چه بوده است، گفت: در این کمیسیون نماینده قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان و دیگر دستگاههای مسئول حضور دارند؛ رئیس سازمان صدا و سیما هم فقط یک رای دارد که خواهان پخش زنده مناظرات بوده است.

دارابی افزود: تنها رئیس سازمان صدا و سیما پخش زنده مناظرات را در این کمیسیون مطرح کرده و بقیه اعضا از جمله نماینده عالی دولت، این طور جمع بندی کرده اند که غیرمستقیم پخش شود./مهر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب