18:52:07 - جمعه 10 ژانویه 2020
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توصیه به باغداران برای برداشت مرکبات/کلاردشت و سوادکوه عاری از مگس میوه
نگرانی آفت مگس میوه امسال خیلی زود و قبل از اینکه برداشت میوه آغاز شود به سراغ باغداران آمد. باتوجه به اطلاع‌رسانی و اقدامات خوبی که در زمینه مبارزه با آفت مگس میوه صورت گرفته و همچنین بارش‌های خوب پاییز این آفت مهار شد. باوجود اینکه این آفت به خوبی مدیریت شد اما ازسوی مسؤولان […]

نگرانی آفت مگس میوه امسال خیلی زود و قبل از اینکه برداشت میوه آغاز شود به سراغ باغداران آمد.

باتوجه به اطلاع‌رسانی و اقدامات خوبی که در زمینه مبارزه با آفت مگس میوه صورت گرفته و همچنین بارش‌های خوب پاییز این آفت مهار شد.

باوجود اینکه این آفت به خوبی مدیریت شد اما ازسوی مسؤولان اعلام شد و نگرانی همچنان وجود دارد و اگر اقدام درخور و شایسته‌ای صورت نگیرد این آفت تمام محصولات را از بین خواهد برد.

هرگاه نام آفت مگس مدیترانه می‌آید همه نگاه‌ها به سمت محصولات مرکبات است درحالی‌که این آفت به محصولات میوه دیگر ازجمله سیب، خرمالو و سایر آسیب می‌رساند.

یکی از نگرانی‌ها در ارتباط با آفت مگس میوه این بوده که درست است مدیریت خوبی صورت گرفت اما با آمدن زمستان سرمای زمستانی آنچنان که باید را شاهد نبودیم و درحال حاضر نیز این آفت در ایستگاه‌های مازندران مشاهده شد و اگر سرمای زمستانی را نداشته باشیم احتمال اینکه خسارت بیشتر شود وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی  اظهار کرد: در حال حاضر شرایط همانند سال قبل است و اگر سرمای زمستانی را نداشته باشیم احتمال طغیان آفت مگس میوه وجود دارد.

عبدالرحمن زاغی افزود: اگر طی یک ماه آینده شاهد هوای زمستانی نباشیم احتمال طغیان آفت وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود حدود ۲۰۰ ایستگاه ردیابی مگس میوه در شهرهای مازندران، اضافه کرد: تنها در شهرهای کلاردشت و سوادکوه باتوجه به هوای زمستانی هیچ نگرانی نداریم.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به مشاهده آفت مگس میوه در برخی از ایستگاه‌های ردیابی شهرهای مازندران، تصریح ککرد: توصیه ما این است باغداران نسبت به برداشت میوه‌های رسیده در باغ‌های استان اقدام کنند؛ به‌طوری‌که حتی یک نارنج روی درختان نماند، چراکه با مساعد شدن هوا احتمال افزایش این آفت وجود دارد.

زاغی بیان کرد: همچنین باغداران نسبت به جمع‌آوری میوه‌های ریخته در باغ‌ها اقدام کرده و نسبت به دفن آن در عمق ۵۰ سانتی‌متری خاک اقدام کنند.

وی در پایان گفت: همچنین با حتما تمامی ادارات و شهرداری‌های سطح استان مکاتبه‌های لازم صورت گرفته که نسبت به برداشت محصولات درختان در تمامی معابر استان اقدام کنند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب