- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

تکمیل تصفیه خانه شهرهای گروه الف مازندران نیاز اساسی است

محمدابراهیم یخکشی عصر سه شنبه در جلسه ستاد قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده مازندران با بیان اینکه تکمیل آبرسانی شهرهای گروه الف نیازمند اعتبار است گفت: اگر سدهای موجود استان نبود مشکلات آبرسانی شدیدتر بود و باید تصفیه خانه آب را تکمیل کنیم.

وی با عنوان اینکه آب برخی روستاها در جریان سیل قطع شده بود گفت: در ایام سیل آبرسانی سیار از طریق ۱۰۰ دستگاه خودرو انجام می شد و لازم است نسبت به تکمیل سدها از جمله گلورد انجام شود.

وی تکمیل تصفیه خانه شهرهای گروه الف و سد گلورد از جمله درخواست های مورد نیاز بیان کرد و درباره سردهنه های کشاورزی نیز گفت: سیل در آستانه فصل کشاورزی رخ داد و شالیزاری و کشاورزی متاثر از آب است و در جریان سیل ۷۰۰ سردهنه کشاورزی تخریب شد که بازسازی آن در برنامه قرار گرفته است.

یخکشی درباره ساماندهی رودخانه با اظهار اینکه با سیل اخیر آسیب زیادی به رودخانه ها وارد شد گفت: لایروبی برخی رودخانه ها و دیواره سازی بخشی نیز صورت گرفته است تا در سیلاب آتی آسیب کمتری داشته باشیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ادامه داد: با تلاش جمعی و هماهنگی بین بخشی، سیل در استان مدیریت شد و سعی کردیم با تکیه بر امکانات داخلی این بحران را مدیریت کنیم.

وی با عنوان اینکه اعتبارات تخصیصی پس از سیل با تخریب زیرساخت ها مناسب نبود از مسئولان خواست تا در زمینه تامین آب شرب شهرهای بابل و بابلسر و تکمیل سد گلورد اقدام شود.مهر