- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

جسد کوهنورد مالزیایی به کشورش منتقل می شود

سفیرمالزی در ایران برای انتقال جسد کوهنورد این کشور که پس از گذشت یک سال، ۲ روز پیش در ارتفاعات قله دماوند پیدا شده روزیکشنبه به آمل سفر کرد.

به گزارش ایرنا، ‘ داتو رستم یحیی ‘ با حضور در جمعیت هلال احمر شهرستان آمل ، گفت: جا دارد که در ابتدا از همه تلاش هایی که در یکسال گذشته ، دولت ایران و تیم امداد ونجات جمعیت هلال احمر داشتند واز هیچ تلاشی دریغ نکردند تشکر کنم.

وی درگفت وگو با ایرنا ادامه داد: پیدا کردن جسد اهمیت بیشتری تا انتقال آن دارد و از این بابت باید به تمام کسانی که در این یکسال برای پیدا کردن ان تلاش کردند تشکر کنم.

سفیرمالزی درتهران افزوذ: کوهنوردانی که آذرماه سال گذشته از مالزی برای صعود به قله دماوند به ایران آمده بودند از کوهنوردان متبحری بودند و تجربه صعود به قله های مرتفع دنیا را داشتند.

رستم یحیی ادامه داد که متاسفانه اعتماد به‌نفسی که درصعود به قله دماوند بدست آوردند آنان را دچار مشکل کرد.

وی همچنین از فراهم شدن تعامل بیشتر کوهنوردان مالزی برای صعود به قله دماوند با مقامات مسئول کشورمان اشاره کرد و گفت: دولت و سفارت مالزی اطلاعات لازم را در اختیار کوهنوردان قرار می‌دهد که از این نوع حوادث جلوگیری شده و احتیاط لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا ، ‘رملی بن عبدالمجید ‘کوهنورد ۴۴ ساله مالزیایی که اول آذرماه پارسال در مسیر صعود به قله دماوند در مازندران مفقود شده بود ، روز شنبه توسط نجاتگران هلال احمر شهرستان آمل پیدا شد.

جسد این کوهنورد را ابتدا عصر روز جمعه یک گروه از کوهنوردان هنگام پائین آمدن از قله دماوند یافته و موضوع را به همراه مختصات منطقه در اختیار هلال احمر آمل قرار دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل به خبرنگار ایرنا گفت که جسد متعلق به کوهنورد مالزیائی است وبا آزمایش های صورت گرفته وتایید سفیراین کشور، جسد از آمل به تهران منتقل خواهد شد.

جمشید نیکزاد یادآورشد: یک گروه ۱۲ نفره از کوهنوردان مالزیائی اول آذر پارسال به قصد فتح قله دماوند حرکت و تا ارتفاع پنج هزار و ۲۰۰ متری صعود کردند که از این تعداد ۱۰ نفر بازگشتند اما ۲ نفری که قصد داشتند به ارتفاع پنج هزار و ۶۷۵ متری برسند ، به راهشان ادامه دادند و در نهایت مفقود شدند.

یکی از این ۲ کوهنورد پس از پنج روز جست و جو به صورت زمینی و هوائی با وجود شرایط سخت آب و هوائی به خاطر بارش سنگین برف زنده پیدا شده بود ولی تلاش برای پیدا کردن یک نفر دیگر بی نتیجه ماند.

در آن زمان علاوه بر سفیر مالزی در ایران ، خانواده های این ۲ کوهنورد هم به آمل سفر کردند ولی با توجه به سرد شدن هوا و برف سنگینی که به صورت بی سابقه در مازندران باریده بود ، جست و جو برای پیدا کردن این کوهنوردان متوقف شده بود./ایرنا