- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

خسارت ۴۳٫۳ میلیارد تومانی سیل به شهرک های صنعتی شمال کشور

برآورد اولیه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد سیل در هفت شهرک صنعتی استان های گلستان و مازندارن بیش از ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به بار آورده است.

تاکنون برآورد اولیه از خسارت های وارد شده به زیرساخت ها و تاسیسات هفت شهرک صنعتی شامل معابر، ایستگاه پمپاژ آب، تصفیه خانه و غیره در ۲ استان گلستان و مازندران جمع بندی شده است.
در این استان ها همچنین به ۴۲۰۰ واحد صنفی و ۱۳۰ واحد صنعتی در بخش های ساختمان، ماشین آلات، تجهیزات، مواد اولیه و محصول نیمه ساخته و نهایی خسارت وارد شد.
در این ۲ استان ۱۱ هزار قالیباف دچار خسارت ناشی از سیل شده اند.
بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت هفدهم فروردین ماه تاکید کرد واحدهای صنعتی، معدنی و اصناف خسارت دیده از سیل مورد حمایت قرار می گیرند و نقاط حادثه خیز شهرک های صنعتی باید شناسایی و ایمن سازی شود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز امروز اعلام کرد: براساس مصوبه اخیر دولت برای اختصاص مبالغی به عنوان کمک بلاعوض به هموطنان مناطق سیل زده، پیشنهادی مطرح است که با محور وزارت صنعت و همکاری واحدهای صنعتی، مایحتاج و کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر در اختیار مردم قرار گیرد.
فرشاد مقیمی به ماموریت اصلی این وزارتخانه در بازسازی واحدهای صنعتی و صنفی آسیب دیده در سیل اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه وزارتخانه، کمک به تسریع در راه اندازی واحدهای صنعتی آسیب دیده است که در این زمینه باید برنامه ریزی و پیش بینی دقیق برای تامین نیاز واحدها مانند مواد اولیه و غیره انجام شود.
وی افزود: اطلاعات استان های شمالی نهایی و به دولت ارسال شده و این اقدام ها برای استان های جنوبی و غربی نیز در حال پیگیری است.ایرنا