19:40:06 - دوشنبه 17 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خودروسازان هر ۶ ماه یک‌بار می‌خواهند نرخ‌ها را افزایش دهند
گروه خودرو؛ علی علی‌لو نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس در زمینه تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی به خبرنگار بازارخبر گفت: بی‌توجهی وزارت صنعت در پیگیری گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی موجب شد تا ابهامات همچنان بی‌پاسخ بمانند.   برخورد با افراد یا شرکت‌های متخلف خودروسازی توسط دستگاه قضا رئیس […]

گروه خودرو؛ علی علی‌لو نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس در زمینه تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی به خبرنگار بازارخبر گفت: بی‌توجهی وزارت صنعت در پیگیری گزارش تحقیق و تفحص

از صنعت خودروسازی موجب شد تا ابهامات همچنان بی‌پاسخ بمانند.

 

برخورد با افراد یا شرکت‌های متخلف خودروسازی توسط دستگاه قضا
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با اشاره به اینکه گزارش کامل تحقیق و تفحص به قوه قضائیه ارجاع داده شده خاطرنشان کرد: صدور رأی و برخورد با متخلفان از وظایف قوه قضاییه است و مجلس نمی‌تواند در این امور دخالتی داشته باشد اما نمایندگان همچنان روند پیگیری پرونده توسط قوه قضاییه را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش از ورود مجلس به پرونده خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به این مسئله ورود می‌کرد لذا نمایندگان از وزیر صنعت طرح سؤال کردند و وی باید در مجلس پاسخگو باشد و ما تا حصول نتیجه این پرونده را پیگیری می‌کنیم.

 

خودروسازان موافق افزایش قیمت خودرو هستند
علی‌لو با اشاره به اینکه خودروسازان خواهان افزایش قیمت طی هر شش ماه هستند، اظهار داشت: خودروسازان با عادت به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو به قیمت کم راضی نمی‌شوند و این در حالی است که روند افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در این صنعت غیرقانونی و نیازمند اصلاح است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطرات ادامه تئوری افزایش قیمت خودروسازان را برشمرد و گفت: توجیه افزایش بی‌رویه قیمت خودرو برای خالی کردن جیب مردم، تولید خودروهایی با کیفیت پایین و عدم کاهش نارضایتی‌ها از این صنعت از جمله این خطرات است لذا اگر خودروسازان به پیشنهاد مجلس عمل نکنند مجلس مجبور به استفاده از ابزار قانونی خود می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ورود نهاد قانون‌گذاری به تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی و ارجاع پرونده آن در قوه قضاییه از جمله ابزارهای قانونی استفاده شده در برخورد با خودروسازان بوده است، هم‌چنین نمایندگان بارها در مناظرات گوناگون نظرات کارشناسی خود را در این حوزه مطرح کردند.

 

درخواست مجلس برای تسریع در روند بررسی پرونده متخلفان صنعت خودروسازی
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی درباره روند پیگیری پرونده ارجاع‌شده خودروسازان به قوه قضاییه گفت: روال آیین دادرسی، روالی مشخص و تعیین شده است و ما نمی‌توانیم درباره بررسی یک پرونده برای این قوه زمانی تعیین کنیم چرا قاضی باید با اتکا به مدارک و مستندات به دست آمده رأیی قابل دفاع صادر کند.

وی ادامه داد: بررسی این پرونده سخت و زمان‌بر است و ما حق را به قاضی می‌دهیم اما خواهشمندیم اجازه رسیدگی سریع‌تر را به این موارد خاص بدهند.

رکود خرید خودروی تولید داخل نتیجه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها
به گزارش بازارخبر، علی‌لو با بیان اینکه افزایش بی‌رویه قیمت خودرو به ضرر خودروسازان است، افزود: خودروسازان نمی‌توانند قیمت‌ها را بی‌رویه افزایش دهند چراکه این اتفاق به ضرر خود آن‌هاست و خریداران خودروهای تولید داخل از قشرهای متوسط و پایین‌تر از آن بوده و توان پرداخت این قیمت‌های سنگین را ندارند.

این نماینده کمیسیون صنایع مجلس در پایان و با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد: با عمل به پیشنهاد‌های مجلس و اصلاح ساختار و رفع مشکلات قیمت‌ها نیز اصلاح می‌شود و ما در این عرصه از خودروسازان حمایت می‌کنیم اما عدم توجه به این مهم افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را به دنبال دارد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب