10:51:27 - پنج‌شنبه 9 ژوئن 2016
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دست های پنهان و یقه پاره معاون وزیر
سینا قربانی در یاداشت خود تحت عنوان دست های پنهان و یقه پاره معاون وزیر نوشت: وزیر جهاد کشاورزی،معاونین،مسئولین و کارشناسان امر بارها اعلام کرده اند که نیاز داخلی برنج حدود ۳میلیون تن در سال است و تولید داخلی نیز حدود ۲ میلیون تن می باشد(برخی اعتقاد به ۵/۲ میلیون تن دارند)و در نتیجه حداکثر […]

سینا قربانی در یاداشت خود تحت عنوان دست های پنهان و یقه پاره معاون وزیر نوشت:

وزیر جهاد کشاورزی،معاونین،مسئولین و کارشناسان امر بارها اعلام کرده اند که نیاز داخلی برنج حدود ۳میلیون تن در سال است و تولید داخلی نیز حدود ۲ میلیون تن می باشد(برخی اعتقاد به ۵/۲ میلیون تن دارند)و در نتیجه حداکثر کسری برنج برای مصرف بیش از یک میلیون تن نمی باشد.
اما آمارهای رسمی گمرک نشان می دهد که سالانه بیش از یک میلون تن برنج خارجی  وارد کشور می شود.گذشته از آلودگی برنج های  وارداتی که هر از چندگاهی  سوژه داغ رسانه ها می شود و با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد مسئله دیگر نابودی  کشاورزی  و کشاورزان شمال کشوراست.
کشاورزی که با سختی ها و مشکلات طاقت فرسا برنج را به رنج به دست می آورد و به عنوان قوت لایموت مردم ایران زمین بر سر سفره هایشان می برد.
کشاورزی که با وسوسه و اغوا فروش زمین هایش مبارزه می کند با کم آبی و هزینه بالای تولید دست و پنجه نرم می کنند.
پنهانی در کار است تا با واردات بی رویه و بدون برنامه کشاورز شمالی را به چالش بکشد
همگان می دانند که موعد برداشت برنج از مرداد ماه آغاز می شود و تا اواخر شهریور ماه پایان می یابد و به دلیل وجود تقاظا در بازار از مهرماه با شیب ملایم قیمت برنج افزایش می یابد تا موعد برداشت بعدی که البته این افزایش قیمت به نسبت کالاهی دیگر و برنج بی کیفیت،آلوده و مشکوک وارداتی کاملا طبیعی است.
جناب آقای وزیر چرا و به چه دلیل در این برهه زمانی که اندک زمانی به برداشت برنج داخلی باقی مانده  دستور واردات برنج می دهیدو معاون پارلمانی شما در مجلس  سینه چاک می زند؟
آیا این یقه دریدن برای همان دست های پنهان است؟
آقای وزیر تا دیر نشده به فکر چاره باشید زیرا ما کشاورزان همانطور که قبلا گفتیم برنج را به رنج به دست می آوریم و به آسانی از دست نمی دهیم!
تا تعیین تکلیف وضیعت معاون پارلمانی تان و واردات بی برنامه برنج های خارجی در مقابل مجلس شورای ایستادگی خواهیم کرد.

یاداشت:مدیرمسئول کاسپین ۲۴ سینا قربانی

55bd777287987cb3888bd81f33e8a7ad_XL

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب