16:53:19 - شنبه 23 سپتامبر 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دلیل افزایش گوگرد بنزین تهران اعلام شد
طبق اعلام رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، وجود مشکل فرآیندی در واحد کاهش میزان گوگرد پالایشگاه امام خمینی شازند دلیل اصلی افزایش نگران کننده گوگرد بنزین توزیعی در تهران بود. نتایج گزارش پروژه پایش کیفیت سوخت شهر تهران در تابستان ۱۳۹۶ نشان می‌دهد در سوخت بنزین عرضه شده در جایگاه […]

طبق اعلام رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، وجود مشکل فرآیندی در واحد کاهش میزان گوگرد پالایشگاه امام خمینی شازند دلیل اصلی افزایش نگران کننده گوگرد بنزین توزیعی در تهران بود.

نتایج گزارش پروژه پایش کیفیت سوخت شهر تهران در تابستان ۱۳۹۶ نشان می‌دهد در سوخت بنزین عرضه شده در جایگاه ها، عدد اکتان پایین و محتوای گوگرد و بنزن بالا است که نتایج این گزارش از افت کیفیت بنزین توزیعی در تهران و هشدارآمیز بودن سطح گوگرد آن خبر می دهد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پس از انتشار نتایج این گزارش، اطلاعیه ای رسمی در خصوص علل افزایش نگران کننده گوگرد بنزین تهران صادر کرد.

متن این اطلاعیه ای بدین شرح است‌: ” بمنظور کنترل کیفیت و نظارت دقیق تر بر کیفیت بنزین یورو۴ توزیعی در کلانشهرها ، نهایت تلاش به عمل آمده است که مبدا ارسال بنزین مشخص و بدون تغییر باشد . در این راستا توزیع بنزین یورو ۴ در تهران از ابتدای زمستان سال ۱۳۹۲ تا حال حاضر صرفاً از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تامین گردیده است . مشخصات بنزین با استاندارد یورو ۴ در رابطه با مولفه های موثر بر محیط زیست بترتیب بنزن حداکثر ۱ درصد، آروماتیک حداکثر ۳۵ درصد ، اولفین حداکثر ۱۸ درصد و گوگرد حداکثر ۵۰ جزء در میلیون (ppm) می باشد . مبنای درجه آرام سوزی بنزین یورو ۴ در کشور اکتان ۹۱ می باشد. باتوجه به موارد فوق بنزین یورو ۴ توزیعی در تهران همواره با بنزن کمتر از یک درصد ( حدود ۰٫۷ – ۰٫۸ درصد ) و گوگرد کمتر از ۵۰ جزء در میلیون و اکتان ۹۱ بوده است .

در بازه زمانی بسیار کوتاهی در تابستان سال جاری با توجه به مشکل فرآیندی واحد کاهش میزان گوگرد، در بنزین تولیدی پالایشگاه مزبور میزان گوگرد در محدوده ۷۵ جزء در میلیون تولید و توزیع شده است که با رفع مشکل فوق در حال حاضر میزان گوگرد بنزین تولیدی پالایشگاه کمتر از ۵۰ جزء در میلیون می باشد .

لازم به ذکر است قبل از توزیع بنزین یورو ۴ در کلانشهرها میزان گوگرد بنزین توزیعی در محدوده ۳۵۰- ۲۰۰ جزء در میلیون بوده است که با توجه به تلاشهای به عمل آمده در ۴ سال اخیر توزیع بنزین یورو۴ با گوگرد کمتر از ۵۰ جزء در میلیون در کلانشهرها به صورت مستمر صورت می پذیرد و در حال حاضر هیچگونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.”

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه طبق اعلام رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، بنزین یورو ۴ توزیعی در تهران تنها از پالایشگاه شازند تأمین می شود و تنها در بازه ای کوتاه در تابستان با بروز مشکلات فنی در واحد کاهش گوگرد این پالایشگاه، مقدار گوگرد در بنزین ارسال شده به تهران به محدوده ۷۵ جزء در میلیون رسیده است، وجود گوگرد به میزان بیش از ۱۳۰ جزء در میلیون در هر ۵ محموله مورد آزمایش قرار گرفته که از نقاط مختلف کلانشهر تهران به صورت رندوم انتخاب شده اند، ابهام جدیدی را در خصوص کیفیت بنزین توزیعی در پایتخت ایجاد می کند و این سوال مطرح می شود که چطور میزان گوگرد بنزین توزیعی حدود دو تا سه برابر میزانی است که از پالایشگاه خارج می شود؟/تسنیم

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب