- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

دوئل گاوچران و تزار بر سر شام؛ بوی جنگ می‌آید

بعد از آنکه آمریکا تهدید کرده بود ممکن است به سوریه حمله نظامی کند و تاسیسات نظامی روسیه نیز جزو اهداف در نظر گرفته هستند، وزارت خارجه و دفاع روسیه نسبت به این عمل هشدار داده و اعلام کردند که موشک های آمریکایی را رهگیری و منهدم خواهند کرد و ناوگان دریایی روسیه و نظامیان این کشور خود را برای مقابله با هر نوع تهدید نظامی آماده و در حالت آمادگی رزمی کامل قرار گرفتند.

به گزارش فارس، معاون اول کمیته دفاعی پارلمان روسیه هشدار داد، آمریکا در صورت حمله احتمالی به سوریه باید بداند که با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد. «یوگنی سربرنکوف» معاون اول کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «همانطور که وزارت دفاع روسیه نیز قبلا تصریح کرده بود، از هر دو پایگاه طرطوس و الحمیمیم به شدت حفاظت می‌شود. در عین حال ما انتظار داریم که در صورت وقوع حملات احتمالی آمریکا، جان نظامیان ما به خطر نیفتد».
همچنین بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد: «نه تنها موشک‌های شلیک شده آمریکا به سمت سوریه را سرنگون می‌کنیم، مکان‌هایی که آمریکا از آنجا موشک‌های خود را پرتاب کرده، را نیز هدف قرار خواهیم داد».
بنا به گزارش خبرگزاری ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به توئیت تازه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: موشک های هوشمند شما باید تروریست ها را هدف قرار دهند نه دولت قانونی سوریه را که سالهاست در خاک خود با تروریسم بین المللی می جنگد.

به گزارش توئیتر، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: روسیه نباید شریک کسی باشد که مردمش را با گاز شیمیایی می‌کشد. روسیه متعهد می‌شود هر گونه موشک شلیک شده به سوریه را ساقط کند. روسیه آماده باش چرا که موشک‌هایی خواهند آمد که کاملا خوشگل، جدید و هوشمند هستند!
همچنین ترامپ در توئیت دیگری افزوده است: شما نباید شریک “حیوانی” باشید که مردم خود را با گاز می‌کشد و از آن لذت می‌برد.
رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از حمله شیمیایی اخیر «دوما» در سوریه مواضع تند خود در قبال روسیه را تشدید کرده است و در توئیت دیگری گفت که روابط واشنگتن با مسکو در حال حاضر بدتر از هر زمان دیگری است.