- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

دیدار شهردار قم با آیت الله العظمی جوادی آملی/اقتصاد مقاومتی راه علمی دارد/ شهرداری به دنبال تقویت امکانات فضاهای تولیدی برای افزایش حضور مردم باشد

آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان این که برخی واحدهای تجاری و اصناف محدوده حرم حضرت معصومه(س) شایسته این فضای معنوی نیست اظهار داشتند: باید برای رفع این مشکل فکری جدی و اساسی توسط مسئولان شهر قم شود.

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، این شهر را شهری فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: محور این شهر فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) است و باید به ویژگی‌های قم توجه داشت.

ایشان با اشاره به وضعیت فعلی محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س)، لزوم بهسازی و ساماندهی این محدوده را مورد توجه قرار دادند و خاطرنشان کردند: برخی واحدهای تجاری و اصناف محدوده حرم حضرت معصومه(س) شایسته این فضای معنوی نیست لذا باید برای رفع این مشکل فکری جدی و اساسی توسط مسئولان شهر قم شود. همچنین مدیریت شهری قبل از این که اعتبار طرحی را تامین کند نباید عملیات اجرایی آن را آغاز نماید.

معظم له در ادامه با تاکید بر این که مدیریت شهری در قم باید تجربیات کلان‌شهرهای دیگر را مورد توجه قرار دهد اظهار داشتند: مشکلات کلان‌شهرهای کشور را در نظر بگیرید و مسیری انتخاب کنید که به مشکلات آنها برخورد نکرده و با معضلاتی که امروز در این شهرها وجود دارد رو به رو نشوید.

آیت الله العظمی جوادی آملی در ادامه با تاکید بر این که جهان‌بینی باید در شهرداری شکل بگیرد گفت: شهرداری باید به سمت تولید و اشتغال حرکت کند و اگر نمی‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشد به دنبال تقویت امکانات فضاهای تولیدی برای افزایش حضور مردم در این عرصه باشد.

ایشان تاکید داشتند: با وجود داشتن ظرفیت ارزشمندی چون اهل‌بیت(ع) نباید از دیگر کشورهای دنیا عقب بمانیم، اقتصاد مقاومتی راه علمی دارد و باید بر اساس علوم روز دنیا حرکت نماییم.

معظم له با اشاره به فعالیت های فرهنگی شهرداری بیان داشتند: مساجد باید به محور فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شود و اقدام های فرهنگی سازنده در آنها صورت گیرد./اسراء نیوز