23:13:07 - سه‌شنبه 24 آوریل 2018
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ذوب هفت تن طلای بانک مرکزی برای پیش فروش سکه
شنیده‌ها حاکی از آن است که در چند هفته اخیر پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه، بیش از ۱ میلیون قطعه سکه بهار آزادی به فروش رسیده است. با توجه به قیمت پیش‌فروش یک ماهه که معادل ۱ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بود، در مجموع مبلغی معادل با یک هزار و ۵۹۰ میلیارد […]

شنیده‌ها حاکی از آن است که در چند هفته اخیر پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه، بیش از ۱ میلیون قطعه سکه بهار آزادی به فروش رسیده است.

با توجه به قیمت پیش‌فروش یک ماهه که معادل ۱ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بود، در مجموع مبلغی معادل با یک هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان نقدینگی بابت پیش‌فروش سکه با سررسید یک ماهه توسط بانک مرکزی جمع شده است.

از طرفی اگر طلای موجود درهر سکه تمام بهار را ۷٫۳ گرم در نظر بگیریم، یک میلیون سکه پیش‌فروش شده وزنی معادل ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار گرم خواهد داشت. به عبارت دیگر در این مدت تا کنون دست‌کم ۷٫۳ تن طلا از ذخایر بانک مرکزی به سکه تبدیل شده و در بازار به ریال تبدیل شده است.

با توجه به قیمت متوسط جهانی طلای ۲۴ عیار به قیمت هر انس ۱۳۲۵ دلار، از ضرب ۲۳۴ هزار و ۷۰۰ انس طلای پیش فروش شده در قیمت جهانی هر انس طلا، مبلغی معادل ۳۱۰ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۵۰۰ دلار برآورد می‌شود.

این مبلغ با دلار ۴۲۰۰ تومانی روی کاغذ، ۱ هزار و ۳۰۶ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

اما اگر همین مبلغ را با قیمت غیررسمی دلار در بازار یعنی با دلار ۵۲۰۰ تومانی محاسبه کنیم، ارزش کل به مبلغی معادل ۱ هزار و ۶۱۷ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان خواهد رسید. مبلغی در حدود همان یک هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان نقدینگی که به‌طور مستقیم از پیش‌فروش ۱ میلیون سکه با سررسید یک ماهه جمع شده است./اقتصاد نیوز

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب