18:50:21 - یکشنبه 6 آگوست 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ذوق مرگی برای گرفتن یک سلفی
«تحلیف» برگزار شد، مراسمی که قرار بود آبرویی باشد برای کشور و آبرو شد برای کشور؛ حضور بیش از صد هیات بلند پایه سیاسی و پخش زنده مراسم از شبکه های خارجی، شُکوهی بزرگ به بهارستان داد، شُکوهی که پایانش به شِکوِه رسید. شِکوه از کسانی که ارج و قرب نمایندگی ملت را پاس نداشتند […]

«تحلیف» برگزار شد، مراسمی که قرار بود آبرویی باشد برای کشور و آبرو شد برای کشور؛ حضور بیش از صد هیات بلند پایه سیاسی و پخش زنده مراسم از شبکه های خارجی، شُکوهی بزرگ به بهارستان داد، شُکوهی که پایانش به شِکوِه رسید.

شِکوه از کسانی که ارج و قرب نمایندگی ملت را پاس نداشتند و با رفتار خود مایه خجالت شدند.
هنوز میهمانان مراسم تحلیف پایشان را از مجلس بیرون نگذاشته بودند که تصویری از تلاش چند نماینده برای گرفتن سلفی با موگرینی به سرعت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست شد و واکنش های گسترده ای از عموم مردم، هنرمندان و سیاسیون را به دنبال داشت. واکنش هایی که ترکیبی از ناراحتی و اظهار تاسف از رفتار دون شان تعدادی از نمایندگان بود.

هر چند یکی از این نمایندگان صبح امروز از رفتار خود عذرخواهی کرد اما این موضوع و خجالت زدگی آن آنقدر عمیق بود که واکنش ها به این اقدام نمایندگان همچنان خبر داغ شبکه های مجازی است تا آنجا که حتی برخی از مردم خواستار بررسی مجدد اعتبار نامه این نمایندگان شده اند.
«حسام الدین آشنا»، مشاور رئیس جمهور از جمله افرادی است که نسبت به این اتفاق واکنشی متفاوت نشان داده، آشنا در کانال تلگرام خود نوشت: “مشکل فرهنگی است نه سیاسی؛ ای کاش با تک تک نمایندگان محترم حاتضر در تصویر سلفی، مصاحبه ای عمیق گرفته شود”
«رشیدپور» مجری تلویزیون هم در برنامه پرطرفدار صبحگاهی خود گفت: دیدن تصاویر مجلس حال خوبی به ما نداد، به ما که چه؛ به سیاست ایران، به عرف دیپلماتیک ایران و به فرهنگ با اصالت ایران.

چه می دانیم شاید همانطور که «امیر مهدی ژوله» گفت “[وقتی] موگرینی برگردد یکی یکی قفل تحریم ها را با دندان باز می کند!”

کاش آن نماینده مجلس که با پریدن به روی میز در پی شکار لحظه ها با خانم موگرینی بود لحظه ای با خود تامل می کرد، به شان و جایگاه خود می اندیشید و به تصویری که از این اقدام در اذهان مردم و هیئت های نمایندگی کشورهای خارجی نقش می بنند فکر می کرد تا این طور خجالتمان نمی داد.

نقل قول اینستاگرامی «مهناز افشار» بازیگر سینما را ختم مطلبمان می کنیم که خوب نوشت: اصالت و فرهنگ نه به مقام است و نه به منصب، نه به اسم است و نه به آوازه، نه به سواد است و نه به جناح …

به هر حال تحلیف تمام شد و خوب و بدش ماند به عنوان یک خاطره، خاطره ای که امیدواریم بخش بدش دیگر تکرار نشود./آخرین خبر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب