- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

رتبه مازندران در طلاق زیبنده استان نیست

قاسم احمدی لاشکی ظهر شنبه در شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه مازندران رتبه هفتم در زنان سرپرست خانوار و رتبه چهارم زنان در بخش زنان بی همسر براثر طلاق دارد گفت: وضعیت مازندران در این بخش خوب نیست.

وی افزود: مازندران در بخش طلاق بالای ۱۵ سال زندگی مشترک پنجم کشور را دارد و این نشان می دهد که بین خروجی ها تفاوت و تناقض وجود دارد.

وی با بیان اینکه آیا اشتغال بانوان می توانند آمار طلاق بالای ۱۵ سال زندگی مشترک را کاهش دهد یا خیر تصریح کرد: باید بررسی شود چرا میزان طلاق در استان رو به فزونی است.

علی نجفی نماینده مردم بابل در مجلس نیز با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی گفت: بعد از این اتفاق آزادی به آزادی رسید و باید بانوان به عنوان نیمی از اعضای جامعه از این حق برخوردار شوند.

وی با اشاره به تهیه سند وضعیت ارتقای زنان در استان گفت: متاسفانه با چالش، محدودیت های پیدا و پنهانی در جامعه مواجه هستیم که بخشی در تاریخ ریشه دارد اما تلاش برای استیفای حقوق بانوان ستودنی است هرچند ممکن است در اجرا با محدودیت مواجه شویم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بانوان در حوزه های مختلف تصریح کرد: بانوان در همه حوزه ها و زمینه های نقش پررنگی دارند و باید در زمینه تدوین اسناد نیز زمینه لازم برای بروز این ظرفیت ها فراهم کنیم.مهر