- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

رشد ۱۲ درصدی تلفات رانندگی در مازندران

علی عباسی اظهار داشت: در چهار ماهه امسال تعداد ۲۲۹ نفر شامل ۷۷ مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در کلیه محورها شاهد افزایش آمار بودیم، تصریح کرد: جاده‌های درون شهری با ۶۲ مورد با افزایش ۲۹ درصدی و برون شهری و راه روستایی با ۱۶۷ مورد با افزایش ۷ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های بابل با ۴۰ ساری، میاندرود با ۳۹، و آمل با ۳۰ مورد و رامسر با ۲ فوتی کمترین شهر بوده است و در زمان وقوع تصادف ۷۶ نفر از افراد عابرین پیاده، ۵۳ نفر سر نشین، ۴۹ نفر راننده، ۴۵ نفر موتور سوار، و ۶ مورد هم دوچرخه سوار فوت شدند.

عباسی با اشاره به کاهش ۳ درصدی مصدومین تصادفات رانندگی افزود: در چهار ماه امسال، ۵ هزار و ۸۴۱ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.مهر