15:00:30 - سه‌شنبه 3 سپتامبر 2019
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رهاسازی ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه های مازندران
نیما حسین زاده ضمن ابراز رضایت از روند تکثیر ماهی در مازندران گفت: حدود ۱۱۰ میلیون قطعه ماهی تکثیر شده از طریق شیر گذاری و تکثیر مصنوعی در سال جاری در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد. وی بازسازی و افزایش ذخایر دریا و همچنین افزایش صید تعاونی‌های پره را از جمله مزایای تکثیر ماهی دانست و […]

نیما حسین زاده ضمن ابراز رضایت از روند تکثیر ماهی در مازندران گفت: حدود ۱۱۰ میلیون قطعه ماهی تکثیر شده از طریق شیر گذاری و تکثیر مصنوعی در سال جاری در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد.

وی بازسازی و افزایش ذخایر دریا و همچنین افزایش صید تعاونی‌های پره را از جمله مزایای تکثیر ماهی دانست و افزود: به منظور تکثیر طبیعی ماهیان خزری در تعاونی‌های پره استان مازندران اقدام به تعبیه جایگاه جهت شیر گذاری ماهی‌ها کردیم تا تخم ریزی به صورت طبیعی در این جایگاه‌ها انجام شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه در مراکز شهید رجایی مازندران تکثیر مصنوعی ماهی‌ها هم به طور مرتب انجام می‌شود اضافه کرد؛ تعاونی‌های پره به دلیل آنکه در نهایت بهره بردار خودشان هستند و منفعت حاصل نصیب آنان می‌شود در تکثیر ماهیان به صورت طبیعی و با روش شیر گذاری به کمک شیلات آمدند.

وی درباره آب بندی که در رودخانه چشمه کیله تنکابن ایجاد شد و تأثیر آن بر تخم ریزی ماهیان خزری به ویژه ماهی آزاد اظهار داشت: با توجه به اینکه رودخانه چشمه کیله محل تخم ریزی ماهیانه خزری به ویژه ماهی آزاد بوده و برای اینکه این ماهی‌ها به راحتی بتوانند در رودخانه چشمه کیله تخم ریزی کنند، مسیر فیش وی پیش‌بینی کردیم و آب بندی که در این رودخانه ایجاد شد آسیبی به روند تخم ریزی ماهی‌ها به ویژه ماهی آزاد نمی‌زند.

این مسئول گفت: اداره کل شیلات مازندران به منظور ایجاد اشتغال ترویج آبزی پروری و فرهنگ استفاده از ماهیان در سبد غذایی خانوار به اجرای دو پروژه مهم اقتصاد مقاومتی در زمینه ایجاد مزارع پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری در کنار ساحل و با استفاده از آب دریا و پرورش ماهی در قفس اقدام کرده است.

حسین زاده ادامه داد: این دو پروژه در بالابردن تولید ماهیان خاویاری، ترویج گردشگری غذا به ویژه غذاهای دریایی و بازدید توریست‌ها بسیار مؤثر است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه خاستگاه ماهیان خاویاری، دریای خزر است، ایجاد مزارع پرورش ماهیان خاویاری با آب دریا، سبب افزایش کیفیت گوشت و خاویار بوده و زمینه صادرات این محصول را بیش از پیش فراهم می‌سازد.مهر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب