- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

سامسونگ خط تولید خود را در چین متوقف می‌کند

سامسونگ قصد دارد به‌دلیل از دست دادن بازار چین و نرخ رشد فروش پایین در این کشور، یکی از خطوط تولید خود در چین را تعطیل کند.

سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان، تصمیم دارد فعالیت یکی از خطوط تولید خود در چین را به‌دلیل کاهش فروش و افزایش هزینه‌ی نیروی انسانی به حالت تعلیق در بیاورد.

بر اساس جدول زیر که توسط کانالیس منتشر شده است، تولیدکنندگان برتر چین در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ شرکت‌های هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی به ترتیب با داشتن ۲۷، ۲۱، ۲۰ و ۱۴ درصد از سهم این بازار بوده‌اند.

به گزارش روزنامه‌ی کره‌ای الکترونیک تایمز، سامسونگ که در بازار جهانی نیز رقبایی مانند هواوی، شیائومی و اپل را در مقابل خود می‌بیند، احتمال دارد امسال فعالیت کارخانه‌ی خود در تیان‌جین واقع در شمال چین را متوقف کند.

Samsung امروز در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که هنوز تصمیم قطعی در خصوص سرنوشت خط تولید خود در تیان‌جین اتخاذ نکرده است.

بزرگترین تولیدکننده‌ی موبایل در جهان، در سال ۲۰۱۳ در حدود ۲۰ درصد از سهم بازار چین را در اختیار داشت؛ اما با ظهور رقبای چینی همچون Huawei و Xiaomi این سهم به‌شدت کاهش یافت و نرخ رشد آن نیز در سال‌های اخیر برای سامسونگ ناامید کننده بوده است؛ بنابراین، شرکت کره‌ای تصمیم به تعلیق یکی از خطوط تولید خود در چین گرفته است؛ خط تولیدی که سالانه ۳۶ میلیون عدد گوشی تولید می‌کند.

دیگر خط تولید سامسونگ در چین با دو برابر ظرفیت تولید، یعنی ۷۲ میلیون گوشی در سال، در شهر هویی‌ژو قرار دارد.

شرکت کره‌ای در سال‌های اخیر تمرکز و سرمایه‌ی خود را روی کارخانه‌های ویتنام و هند معطوف کرده است؛ به‌طوری که سال گذشته، آن‌ها بزرگترین خط تولید گوشی جهان را در دهلی نو افتتاح کردند. همچنین، به گزارش الکترونیک تایمز، در دو خط تولید سامسونگ در ویتنام سالانه ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند ساخته می‌شود.

بر اساس گزارش‌های اخیر، سامسونگ برای بازیابی جایگاه خود و شتاب دادن به نوآوری‌های خود سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حوزه‌های ۵G، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء انجام داده است.