13:21:19 - سه‌شنبه 17 ژانویه 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرقت مسلحانه تخمه آفتابگردان و پرتقال!
دو نفر از اعضای یک باند سرقت مسلحانه که شبانه از سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌های شیراز سرقت می کردند، دستگیر شدند. خبرجنوب نوشت: اعضای این گروه مخوف در یک هفته از ساعت ۲۳ تا یک بامداد به ۶ سوپرمارکت و میوه فروشی در شیراز دستبرد زدند و وجوه نقد کمی سرقت کردند. اعضای این گروه […]

دو نفر از اعضای یک باند سرقت مسلحانه که شبانه از سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌های شیراز سرقت می کردند، دستگیر شدند.

خبرجنوب نوشت: اعضای این گروه مخوف در یک هفته از ساعت ۲۳ تا یک بامداد به ۶ سوپرمارکت و میوه فروشی در شیراز دستبرد زدند و وجوه نقد کمی سرقت کردند.

اعضای این گروه سرقت‌هایشان را از یک هفته قبل شروع کردند. این گروه خشن در نخستین شب به سوپرمارکتی در گلسرخ دست‌برد زدند. آن شب خودرویی مقابل سوپرمارکت توقف کرد. سارقان مسلح از ماشین پیاده شدند و طبق نقشه‌ای که کشیده بودند وارد مغازه شدند.

یکی از آنها اسلحه ژ۳ در دست داشت که با آن صاحب سوپرمارکت را تهدید کرد. در ادامه یکی از سارقان خودش را به پشت دخل رساند و تمامی پولهای موجود در آن را سرقت کرد. در این میان صاحب سوپرمارکت که بهشدت وحشت کرده بود پس از فرار دزدان مسلح، با پلیس تماس گرفت و این سرقت را گزارش کرد.

سرقت‌های سریالی

با این شکایت تیمی از کارآگاهان به دستور بازپرس دادسرای جنایی شیراز تجسس برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح را شروع کردند. ساعاتی از نخستین سرقت مسلحانه گذشته بود که گزارش سرقت مشابه دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت.

این بار دزدان به یک میوه فروشی در شیراز دستبرد زده بودند. بازبینی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که دزدان پارس سوار با همان شگرد قبلی مقابل میوه فروشی توقف کرده و با تهدید دست به سرقت پول‌های صندوق زده‌اند.

۶ سرقت در یک هفته

کارآگاهان در نخستین اقدام به بررسی شماره پلاک خودرو پرداختند اما آنطور که در تحقیقات مشخص شد پلاک خودرو سرقتی بود و مشخص شد سارقان در ابتدا یک پژوپارس را به سرقت برده اند. از سوی دیگر تمام متهمان با ترفندی خاص وارد مغازه ها می شدند و این کار پلیس را دشوارتر می‌کرد.

همچنان که تجسس‌های پلیسی و اقدامات قضایی برای دستگیری سارقان مسلح ادامه داشت، گزارش سرقت مشابه دیگری در یک شب به پلیس اعلام شد. این بار دزدان نقابدار به مغازه دیگری دستبرد زده بودند. آنها از ساعت ۲۳سرقتهای مسلحانه را آغاز و تا ساعت یک بامداد سرقت مسلحانه را عملی کردند.

سارقان در تمام سرقتها، پول های صندوق را سرقت میکردند. اعضای این گروه مخوف با تهدید اسلحه و با ایجاد رعب و وحشت صاحبان میوه فروشی ها و سوپرمارکتها را تهدید می‌کردند و طعمه‌های آنها در چنین شرایطی از ترس جانشان ناچار به سکوت می‌شدند.

دستگیری

هنوز ردی از متهمان در دست نبود تا اینکه در بررسیهای تخصصی سرانجام سرنخی از دزدان بهدست آمد. هر چهار سارق مسلح شناسایی و دو نفر از آنها بازداشت شدند. اعضای این گروه مخوف انگیزه خود از این سرقتها را مشکلات مالی اعلام کردند.

در بررسی‌ها مشخص شد که اعضای این باند در مدت یک هفته به شش میوه فروشی و سوپرمارکت دستبرد زده‌اند. اگرچه احتمال سرقت در اطراف شیراز هم وجود دارد که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

آنها اقرار کردند که در هر سرقت پول زیادی گیرشان نمی‌آمد چرا که با توجه به وجود دستگاه پوز در مراکز خرید دیگر کمتر کسی پول نقد پرداخت می‌کند و اکثر افراد با استفاده از کارت عابربانک خود خرید می‌کنند.

همچنین فاش شد اعضای این باند اقدام به سرقت تخمه آفتابگردان، پسته، کیسه های میوه از قبیل پرتقال می کردند.

پلیس در جستجوی دو سارق دیگر

در حال حاضر این دو سارق هم در بازداشت بسر میبرند و تحقیقات برای دستگیری دو نفر از اعضای فراری این باند همچنان ادامه دارد. گفتنی است این پرونده هم اکنون در دادسرای جنایی شیراز در دست بررسی است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب