- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

صادرات ۷۰۰۰ تن محصولات شیلاتی مازندران به مناطق جهان

ولی الله محمدزاده صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به وجود سه هزار و ۵۴۰ مزرعه شیلاتی در استان اظهار داشت: همچنین بیش از چهار هزار صیاد در استان فعالیت دارند که به امر صید اشتغال دارند.

وی به وجود ۵۴ شرکت تعاونی صید و ماهیگیری در استان گفت: ۴۴ شناور صید کیلکا در استان نیز مشغول فعالیت هستند و ۷۰ شناور صید ماهیان خاویاری با هدف تأمین مولدین ماهیان فعال هستند.

وی بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر را از محورهای فعالیت شیلات برشمرد و گفت: احیای آبزیان دریای خزر نیازمند پاکسازی مصب رودخانه‌ها است و این اقدام توسط مرکز شهید رجایی ساری و باهنر کلاردشت انجام می‌شود و سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید و رهاسازی می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران، حفاظت از ذخایر آبزیان را امری مهم برشمرد و گفت: هشت پایگاه نظارتی و حفاظتی یگان حفاظت در مناطق ساحلی مشغول فعالیت هستند و به امر حفاظت می پر دارند.

وی برخورد قانونی با فروشندگان و عرضه کنندگان غیرقانونی آبزیان را برای حفاظت از ذخایر آبزیان لازم دانست و گفت: توسعه بازار آبزیان، کارخانجات و صنایع شیلاتی از محورهای مهم فعالیت شیلات است.

محمدزاده میزان تولید آبزیان در سال قبل را ۱۰۵ هزار تن اعلام کرد و با اشاره به رشد ۱۰ درصدی گفت: ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در فعالیت‌های شیلاتی استان مشغول کار هستند.

مدیرکل شیلات مازندران درآمد محصولات شیلاتی استان در سال قبل را هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال قبل بیش از هفت هزار تن انواع محصولات شیلاتی به روسیه، ارمنستان، عراق، کشورهای اروپایی صادر شده است و ۳۰ میلیون دلار درآمد ارزی نیز از آن حاصل شده است.

وی از صادرات خاویار به کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در جویبار فعالیت داد.