9:31:30 - یکشنبه 21 دسامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طنین نوای لبیک یا رسول الله 726980.jpg
 ساری – مازندران، غرق در سوگ و ماتم است و نوای لبیک یا رسول الله که طنین انداز می شود، دلها را می لرزاند و زمین و زمان برای رسول مهربانیها مویه می کنند…. به گزارش خبرنگار مهر، خورشید روز ۲۸ صفر غروب کرد اما با وفات پیامبر پرده های اتصال به خداوند هرگز قطع […]

726980.jpg ساری – مازندران، غرق در سوگ و ماتم است و نوای لبیک یا رسول الله که طنین انداز می شود، دلها را می لرزاند و زمین و زمان برای رسول مهربانیها مویه می کنند….

به گزارش خبرنگار مهر، خورشید روز ۲۸ صفر غروب کرد اما با وفات پیامبر پرده های اتصال به خداوند هرگز قطع نشد و ۲۸ صفر روز رحلت پيغام دار آخرين، خاتم مهربانی، حضرت محمد (ص) و سبط اکبرش، امام حسن مجتبی (ع)، عالم را سوگوار کرده است، مدینه نیز غرق در سوگ و ماتم است و بلال حبشی که بانگ اذان او دل‌ها را می‌لرزاند، در گوشه‌ای از مدینه سر در گریبان فرو برده و مانند دیگر یاران آن حضرت مویه می‌کند.

صداي شيون از خانه مسلمانان و ياران رسول خدا در كوچه‌هاي تنگ و تاريك مدينه از خانه‌ها به گوش میرسد و خانه علي(ع) و فاطمه(س) ماتمكده‌اي است كه سوگوار بزرگ آن فاطمه (س) است.

همزمان با رحلت رسول اکرم نوای لبیک رسول الله در گوشه و کنار مازندران در اماکن مذهبی و مساجد طنین انداز شده استهمزمان با رحلت رسول اکرم نوای لبیک رسول الله در گوشه و کنار مازندران در اماکن مذهبی و مساجد طنین انداز شده است و مومنان دیار علویان در سوگ رسول عشق و ایمان به سوگواری پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: در روز رحلت رسول اكرم برنامه هاي مختلفي در مساجد، تكايا وحسينيه ها برگزار مي شود و در شهرستان آمل براي نخستين بار در استان مازندران همايش لبيك يا رسول الله در حال برگزاری است.

رحلت پیامبر

 

حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: همايش لبيك يا رسول الله براي نخستين بار درآستان امام زاده ابراهيم شهرستان آمل برگزار شد.

همچنین از صبح امروز، زیارت از دور در مساجد و مصلی های مازندران برگزار شد و مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در این زمینه می گوید: مراسم قرائت زیارت حضرت رسول (ص) همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مساجد استان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ناصر شکریان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن دهه آخر صفر و به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت  امام حسن مجتبی (ع) و شهادت هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت رضا (ع) اظهار داشت:حضرت محمد (ص) بهترین الگو برای سعادت بشر و سرچشمه وحدت دنیای اسلام است.

وی ضمن بررسی و تبیین «سیره تربیتی، فضائل اخلاقی و کرامات حضرت پیامبر اعظم(ص) افزود: پروردگار متعال در قرآن مجید وجود مبارک نبی گرامی اسلام را برای همه انسان ها و برای همه جامعه بشری الگو قرار داده است.پیامبر اعظم(ص) به دلیل داشتن «خلق عظیم »، نمونه و الگوی مکارم اخلاقى براى تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها بوده است.

شکریان ضمن تاکید بر الگو قرار دادن سبک زندگی  پیامبر اسلام(ص) در جامعه اسلامی و همه مسلمانان تصریح کرد : از ضروریات اخلاق انسانی، رفتار شایسته در جامعه و آداب صحیح معاشرت است كه در این خصوص، انبیاء و ائمه معصومین(ع)، سفارش و تأکید فراوانی کرده‌اند.با تأمل و نگرش در زندگانی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت اطهار(ع)، می‌توان معیارهای افعال و اعمال اخلاقی را در جامعه اسلامی مشخص كرد.

 

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب