- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

مازندران باید به منابع تغذیه گاز در کشور متصل شود

جعفر احمدپور با بیان اینکه ۱۸ روستا از روستاهای کوهستانی آلاشت ولوپی گازرسانی شده است و مابقی آن تا پایان گازرسانی می شود گفت: در منطقه راستوپی ۴۷ روستا وجود دارد که مجوز لازم برای گازرسانی آن گرفته شده است.

وی افزود: کلنگ زنی به این روستاهای کوهستانی همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران انجام می شود.

احمدپور درباره تزریق گاز به مازندران گفت: در حال حاضر یک منبع تغذیه گاز از سپید رود تامین می شود و بروز مشکل در اردیبهشت ماه سال جاری سبب اختلال در روند گازرسانی شده بود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران یادآور شد: لازم است که خطوط گاز مازندران در مناطق مختلف به منابع تغذیه گاز متصل شود تا در صورت بروز حادثه با قطعی گاز مواجه نشویم و گاز مردم را تامین کنیم.

وی انتقال گاز از منطقه گدوک به شمال را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: انتقال گاز از شیرگاه به بابل، از لاریجان به آمل و از الموت به مناطق دو و سه هزار تنکابن جزو برنامه ها است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران یادآور شد: اگر ورودی و منابع تغذیه گاز استان را افزایش دهیم، مازندران از نظر قطعی گاز و افت فشار ایمن خواهد شد و مجوزهای لازم برای اتصال گاز مازندران به منابع تغذیه گرفته شده است.

وی درباره گاز رسانی به منطقه کوهستانی شیخ موسی بابل گفت: ۷۱ روستا در این منطقه وجود دارد و به دلیل رانشی بودن، جاده دسترسی آن آسیب دید و با تثبیت شدن مسیر، نسبت به انتقال خط لوله اقدام خواهیم کرد.

احمدپور میزان هزینه کرد در بخش گازرسانی در سال قبل را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مشکلی برای گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود ندارد.مهر