- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

مازندران در ایمنی کار جزو استان های برتر است

کامران اصغری در نشست مشترک با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران، تأمین اجتماعی و اعضای انجمن صنفی پیمانکاران برق استان که با موضوع تأیید صلاحیت ایمنی در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: برگزاری جلسات تخصصی مکرر در زمینه ایمنی نشان از دغدغه دولت و بخش خصوصی در زمینه افزایش آگاهی ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار دارد.

وی با تأکید بر اینکه هدف در تأیید صلاحیت ایمنی رسیدن به محیط کار ایمن است، خاطر نشان کرد: بروز حوادث ناشی از کار برای همه ما ناراحت کننده است و آسیب های زیادی را در پی دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: تعامل بین پیمانکاران، دستگاه های متولی و این اداره کل اثرات مثبتی مانند کاهش حوادث ناشی از کار را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: ضرورت دارد الزامات مربوط به صلاحیت ایمنی رعایت شود و همه شرکت ها و واحدها باید بحث ایمنی را جدی بگیرند.

اصغری با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش های تخصصی در حوزه ایمنی بیان داشت: این اداره کل مانند همیشه آمادگی خود را در زمینه ارائه آموزش های تخصصی در زمینه ایمنی و روابط کار در همه حوزه ها اعلام می کند و در این زمینه از استان های برتر در سطح کشور است.

حسن فلاحی مدیر روابط کار اداره کل نیز با حضور در این جلسه اظهار داشت: شرکت ها باید در بحث تأیید صلاحیت ایمنی مدارک لازم را داشته باشند و ضمن ورود اطلاعات لازم در سامانه های مربوطه، الزامات را باید رعایت کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حضور مسئول ایمنی در شرکتهای پیمانکاری خاطرنشان کرد: بحث آموزش مسئولین ایمنی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: اقدامات جهت اخذ تأیید صلاحیت ایمنی باید به موقع صورت گیرد و از هر گونه عجله جهت دریافت تأییدیه خودداری شود.