- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

مازندران در ردیف ۳ استان برتر ساماندهی نخبگان کشور

فرشاد گوران عصر پنجشنبه درآیین معارفه علیرضا ایران دوست به عنوان نخستین مدیر مجمع عالی نخبگان منطقه آمل افزود: مجمع علمی نخبگان با اهداف کشف استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، کارآفرینی، صنعت، ورزشی، دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، مهندسی تاکنون در ۳۱ استان کشور تشکیل و در مازندران نیز ۱۰ منطقه راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد، که هر منطقه به طور متوسط دو یا سه شهرستان همجوار را پشتیبانی و زیرمجموعه فعالیت‌های حمایتی خود دارد.

شناسایی و حمایت نخبگان کارآفرین در اولویت

رئیس منطقه‌ای مجمع عالی نخبگان مازندران ادامه داد، مجمع عالی نخبگان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و استفاده حداکثری از توان فنی و علمی نخبگان و پژوهشگران کشور و در راستای تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام مبنی بر تولید ثروت حدود یک دهه از فعالیت خود را پشت سرگذاشته است.

گوران، هدف از تشکیل مجمع نخبگان را جذب نخبگان برای جلوگیری از فرار مغزها، تقویت و تحکیم زیرساخت‌های علمی و ارتقای تولید ملی در کشور بیان کرد وادامه داد، مجمع نخبگان مازندران در سال ۹۱ با هدف گردآوری مخترعین و نوآوران کشور، آسیب شناسی فرآیندهای موجود برای استفاده از توان نخبگان، ایجاد نظام تقاضامداری و شناخت نیازهای صاحبان سرمایه، پشتیبانی فکری و حقوقی از نخبه در جهت بالفعل کردن طرح‌ها و ایده هاو ایجاد زمینه لازم برای سیاست گذاری نخبگان در امور جامعه شکل گرفت.

وی با تاکید براینکه همراهی همه دستگاه‌ها و توجه جدی به قابلیت‌های نخبگان در پیشبرد و کمک به امورات مختلف جامعه می‌تواند، گره گشا باشد، گفت: مجمع عالی نخبگان در صورتی موفق است که بتواند ایده‌ها و اندیشه‌های نخبگان را به بدنه صنعت و دولت متصل کند و به عملیاتی کرده این ایده‌ها بپردازد.

وی افزود: انتظار ما از نخبگان استان براین است که فقط به فکر رفع مشکلات را شهرستانی واستانی نبینند، بلکه با ایده‌ها و پیشنهادات خود ما را در رفع مشکلات کشور یاری رسانند.

استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات جامعه

مدیر مجمع عالی نخبگان شهرستان آمل هم دراین مراسم به توانمندی‌های بالای نخبگان و تخصص بالای آنها در ارائه ایده و نوآوری‌ها گفت، باید از ظرفیت وتوان فکری نخبگان جوان و نخبه‌های دارای تجربه و کارآفرینی در راستای بهبود شرایط جامعه در همه زمینه‌ها استفاده و به کارگیری شود.

علیرضا ایراندوست، با بیان اینکه در نقشه جامع علمی کشور برای نخبگان شرایط ویژه تعیین شده است، گفت: باید ایجاد بسترهای لازم و اعتماد و میدان دادن به نخبگان برای عزم جدی آنها در راستای تبدیل وضع نامطلوب به مطلوب و همچنین پیشرفت جامعه فراهم کرد.مهر