- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

محمد محمدی، کاندیدای دوره پنجم شورای شهر آمل: من یک شهرسازم به من اعتماد کنید همانطور که در فرهنگ و هنر اعتماد کردید…

معرفی

دانشجوی دکتری برنامه ریزی شهری
سوابق پژوهشی علمی و اجرایی:
مشاور مدیریت شهری شهرداری های استان مازندران
ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل
عضو هیئت رییسه والیبال استان مازندران
ریاست جشنواره تئاتر فجر مازندران
دبیر چندین همایش و جشنواره بین المللی ملی و منطقه ای
مجری طرح های پژو هشی در زمنیه توسعه فیزیکی و کاربری شهری
چاپ و ارائه مقالات تخصصی و کتب تخصصی در حوزه برنامه ریزی و مدیریت شهری
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرستان آمل
عضو هییت اسکواش شهرستان آمل
عضو هییت رییسه ورزشی جانبازان و معلولین شهرستان آمل
چندین دوره مدیر نمونه استانی و شهرستانی
سوابق اجرایی
ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امل به مدت ۶ سال
مشاور مدیریت شهری شهرداری های استان مازندران
دبیر شورای فرهنگ عمومی
سوابق فرهنگی
ریاست جشنواره تئاتر فجر برای اولین بار در کشور همزان با پایتخت
دبیر جشنواره بین المللی فیلم یاس همزمان با برگزاری پایتخت
پیگیری و برگزاری و دبیری همایش ملی شیخ محمدتقی آملی
پیگیری و برگزاری و دبیری همایش بین المللی طالب آملی
پیگیری و برگزاری و دبیری جشنواره بومی ” تی تی”
پیگیری و برگزاری و دبیری ملی ششم بهمن آمل
صدور مجوز و اجرای بیش از ۶۰ کنسرت بزرگ کشور و بومی در دوره ریاست اداره فرهنگ و ارشاد
بخشی از اهداف و رویکردها
نگاه ویژه به محیط زیست و پیگیری آسیب های زیست محیطی ( با اولویت و فوریت ساماندهی دیوی زباله و جلوگیری از نفوذ شیرابه های حاصل از آن به عنوان اصلی ترین عامل شیوع بیماری های صعب العلاج در آمل
تلاش برای رونق صنعت توریسم با نگاه ویژه به ساماندهی رودخانه هراز و سایر مواهب طبیعی به حال خود رها شده است
تلاش برای برقراری عدالت شهری در مناطق مختلف شهر (نگاه ویژه به از بین بردن فاصله طبقاتی بین خیابان های شهر و حذف بالای شهر و پایین شهر)
تلاش برای حفظ میراث فرهنگی شهری با قدمت ۴۰۰۰ ساله(رسیدگی به بافت فرسوده، معماری سنتی و تلاش برای احیای تاریخ کهن این سرزمین)
رسیدگی به وضعیت انجمن ها و سازمان های مردم نهاد
تلاش برای ساماندهی مبلمان و المان های شهری با بکارگیری نور و رنگ در شهر (نگاه ویژه به مقوله ارامش ذهنی شهروند به عنوان یکی از اصول تخصصی شهرسازی)
تلاش برای حل مشکل ترافیک شهر و کاهش بار ترافیک خیابان های اصلی شهر( به عنوان یکی از مقوله های تخصصی که سال ها به تدریس آن در دانشگاه پرداخته ام)
تلاش برای احیا ساماندهی شورایاران محلات و شهردار محله با نگاه ویژه نفوذ بانوان در محلات
تلاش برای افزایش سرانه کاربری های شهری از جمله کاربری های فرهنگی، هنری، ورزشی، فضای سبز و …
تلاش برای ساماندهی و ایجاد کامل شهردرای الکترونیکی و راه اندازی سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS شهری
از اهمیت و تعامل مناسب تان با بخش خصوصی در زمانی که در تصدی ریاست ارشاد بودید سخن گفتید، این ارتباط را پس از ورود به شورا حفظ خواهید کرد؟
من به ورود بخش خصوصی، تعامل و مشارکت با او اعتقاد دارم به گونه ای که مدیر ارشاد دیگر شهر در جلسات استانی از تعامل بالای بخش خصوصی در اجرای پروژه ها و برنامه ها تعجب می کرد و خداشکر امروزه بخش خصوصی از اتفاقات هنری در آمل حمایت می کند و مطمئن باشید در صورت ورود به شورا نقش بخش خصوصی و مشارکتش در اجرای برنامه ها را افزایش می دهم و معتقدم در بسیاری از مسائل شهرداری نباید ورود کند همانند هتل سازی، ساماندهی رودخانه هراز و احداث پارک که باید بخش خصوصی را در این مسائل درگیر کرد. معتقدم که بسیاری از انبوه سازان که در شهرهای همجوار در حال سرمایه گذاری هستند باید به آمل بازگردند تا موجب اشتغال زایی، رونق اقتصادی و افزایشی درآمد شهرداری شوند و بدانید که مثل یک نوکر، نوکری مردم و هرکسی که موجب پیشرفت شهر شود را خواهم کرد و از تمام کسانی که رفته اند خواهش خواهم کرد تا به شهرشان، آمل بازگردند تا موجب پیشرفت شود، همانگونه که بزرگان هنر امل که سال ها از امل رفته بودند را به شهر بازگرداندم، همانند استاد فروتن.
معتقدم که شهر یک مکان پویا است یعنی جایی که درش رونق اقتصادی، داد و ستد ، شادابی و امثالهم وجود داشته باشد و حضور بخش خصوصی مهم ترین عامل در رونق ذکر شده خواهد بود
برای ایجاد درآمد پایدار در شهردار چه برنامه هایی دارید
در جریان این موضوع هستم که برنامه های مختلفی در راستای افزایش درآمد شهرداری در دست اقدام است گرچه محدودیت های بسیاری هم وجود دارد اما در نگاه دیگر با تمرکز بر روی جذب توریسم و مشارکت بخش خصوصی می توان باعث رونق در شهرداری هم شد و یکسری طرح های دیگر هم تهیه شده که در صورت ورود به شورا پیگیری خواهم کرد.
دیدگاه شما در مورد فقر فضای فرهنگی در آمل چیست؟
یکی از رویکردهای بنده افزایش سرانه کاربری هاست و این کاربری می تواند فضای سبز، فرهنگی، هنری و ورزشی و …. باشد. با هدیه دادن مشکل یک ورزشکار حل نخواهد شد اما مطمن باشید که هنرمندان فرهنگ سرا در اولویت خودشان قرار می دهند و انتظارشان از شورا و شهرداری احداث یک فرهنگ سرا است که این موجب افزایش فضای فرهنگی در سطح شهر خواهد شد.
در خصوص فضای کتابخوانی هم معتقدم خارج از کتابخانه مرکزی شهر باید درهر پارک یک کتابخانه محله به صورت شیشه ای داشته باشم تا فرهنگ کتابخوانی جا بیفتد و کسی هم که کتاب می خواند از فضای سبز پارک لذت ببرد.
سمت های ورزشی هم در رزومه شما مشاهده می شود
عضو هییت رییسه والیبال مازندران، هییت رییسه اسکواش آمل و هییت رییسه بسکتبال با ویلچر آمل هستم و در کنار تمام مشغله کاری سعی کردم در ورزش هم بمانم چون در ابتدا کشتی گیر بودم و سپس پاورلیفتیگ، والیبال، فوتبال هم بازی کردم و باید در خصوص سرانه ورزش های همگانی و افزایش فضای ورزشی در سطح شهر اقداماتی انجام شود.
آیا مایل به اعلام اموال خود در این مصاحبه هستید
از جانب پدری زمینی در خیابان امام رضا در بلوار بسیج به من و برادرها به ارث رسید که دسته جمعی یک آپارتمان ساختیم و از انجا یک باب خانه دارم.یک ماشین سمند دارم که به دلیل اینکه شش سال ازش استفاده کردم در فکر تعویض آن هستم
در ییلاق هم بعد از فوت پدر زمینی به من و برادرانم به ارث رسید که به احترام مادر عزیزمان ارثی از آنجا تقسیم نشد و تا زمانی که سایه مادر مهربانمان بالای سرمان است به این موضوعات فکر نخواهیم کرد.
نظر شما در مورد حضور خبرنگاران در جلسات شورا چیست و اینکه گاهی خبرنگاران را راه نمی دهند؟
مگر سیر خورده ام که از حضور خبرنگاران و اهالی رسانه بترسم؟
جمله اخرتان جناب محمدی
تشکر می کنم از همه مردم آمل، ضرب المثلی بود که می گفتند ما آملی ها خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و من اعتقادی به این حرف ندارم.وقتی از ارشاد خداحافظی کردم محبت مردم شهر را به خودم دیدم و اینکه همشهریانم با من عکس بگیرند تا در فضای مجازی عکس خود بگذارند برای من مایه افتخار است و نشان می دهد توانستم برای خلق خدا درست قدم بردارم. معتقدم مدیری که عاشقانه برایشان حرکت کند مردم شهرم پشتش خواهند بود.
ارزو می کنم که شهر من شهر زیبایی باشد، ارزو می کنم شهرم مردمش همیشه سلامت باشند، مردمم همیشه آرامش داشته باشند و هرکجا که می روند زیبایی ببینند. مردم شهرم جسمشون سالم باشد، سلامتی را برای همه می خواهم.

صبح آمل