- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

مرغ ورودی به تهران کمتر از استان‌های دیگر است/ پشتیبانی امور دام در ازای دریافت مرغ، دان ارزان‌قیمت به مرغداران می‌دهد

 

به گزارش پیام آمارد [1] به نقل از ایلنا محمد یوسفی مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی استان تهران در خصوص شرایط بازار مرغ اظهار کرد: در حال حاضر با تزریق مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام وضعیت بازار رو به بهبود است و استمرار این امر می‌تواند قیمت مرغ را در بازار بیشتر از میزان فعلی کاهش دهد.

وی افزود: مرغ در سطح وسیع در تهران و شهرستان‌ها توزیع می‌شود که قیمت آن قیمت مصوب تنظیم بازاری است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی استان تهران با اشاره به کاهش ارسال مرغ از شهرستان‌ها به تهران اذعان داشت: مرغ ورودی به تهران کمتر از استان‌های دیگر است و استان‌ها نیازهای خود را که برطرف می‌کنند مازاد نیاز را به تهران ارسال می‌کنند که در نتیجه ورودی به میدان بهمن کاهش پیدا کرده است اما در کل شرایط مرغ بهتر از ماه‌های گذشته است.

یوسفی افزود: قیمت مرغ گرم تغییر زیادی نداشته اما کاهش یافته است. ما امیدواریم در ابتدای سال ۹۸ شرایط بهتر از این روزها باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی استان تهران با اشاره به زمزمه‌های واردات مرغ تصریح کرد: این بحث مطرح شده است و ما به این کار اعتراض کرده‌ایم و بارها اعلام کرده‌ایم که تولید به اندازه کافی در کشور وجود دارد اما تصمیم نهایی را در این زمینه دولت اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: ما به دولت پیشنهاد کردیم به جای واردات مرغ، ارز آن را به مواد اولیه و خوراک دام اختصاص دهند تا مرغداری‌های غیر فعال هم بتوانند به چرخه تولید بازگردند و از وجود دان مرغ اطمینان پیدا کنند تا تولید مرغ و جوجه بیشتر و ایجاد اشتغال شود.

یوسفی گفت: اوضاع نهاده دامی هم در حال بهبود است و دولت اقدام به واردات گسترده آن کرده است. البته در برخی استان‌ها هنوز شرایط توزیع آن مشکل دارد و کمبود نهاده دارند که این مشکل بیشتر در مرغداران تخم‌گذار مشاهده شده که به نسبت نیاز به دان بیشتری هم دارند.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی استان تهران در زمینه قیمت مرغ گرم اذعان داشت: در حال حاضر میزان مرغ گرم آزاد بسیار کاهش پیدا کرده و مرغداران با ارسال مرغ‌های تولید خود به پشتیبانی امور دام دان ارزان قیمت دریافت می‌کنند و به همین دلیل رغبتی به توزیع آزاد آن ندارند.

وی افزود: پشتیبانی امور دام این مرغ را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند و در مقابل آن مواد اولیه و کنجاله سویا به مرغداران می‌دهد و با همین قیمت و بدون دریافت سود به بازار عرضه می‌کند البته گاهی اوقات هم پول بیشتری بابت خرید آن از مرغداران پرداخت کرده است.