11:44:17 - یکشنبه 8 مارس 2020
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ممنوعیت پذیرش مسافر در هتل‌های مازندران؛ قرارگیری استان در کمربند قرمز کرونا
حدود ۱۶ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد که در روزهای اخیر به‌دلیل اقدامات کنترلی مسئولان استانی و همراهی مردم، روند شیوع ویروس کرونا در مازندران کاهشی و کنترل شده بوده است. متاسفانه از روز گذشته که وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های مازندران تا پایان سال خبر داده، موج عظیمی از […]

حدود ۱۶ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد که در روزهای اخیر به‌دلیل اقدامات کنترلی مسئولان استانی و همراهی مردم، روند شیوع ویروس کرونا در مازندران کاهشی و کنترل شده بوده است.

متاسفانه از روز گذشته که وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های مازندران تا پایان سال خبر داده، موج عظیمی از مسافران که اکثرا از تهران، اصفهان و قم از مبادی ششگانه خود را به سمت مازندران سرازیر کردند.

البته ابتدای ورودی این افراد از دیشب تا عصر امروز با مقاومت مسئولان انتظامی و امنیتی روبه‌رو شده ولی متاسفانه به دستور مقامات کشوری، جاده‌های مازندران بازگشایی شده و روند شیوع ویروس کرونا در مازندران از ۳۰۱ نفر در روز جمعه به حدود ۷۰۰ نفر در روز شنبه رسیده است.

متاسفانه خطرات ورود همراه با خوشگذرانی مسافران سبب شده تا هر لحظه بر تعداد بیماران کرونایی در مازندران افزوده و شیوع این بیماری باعث شده تا بسیاری از شهرهای مازندران روی خط قرمز کرونا قرار گیرد.

بسیاری از مراکز درمانی در شهرهای غربی استان مملو از بیماران کرونایی بومی و غیربومی شده و کمبود تخت و کادر درمانی عمده‌ترین معضل امروز و فردای نظام سلامت مازندران شده است.

از سویی داروخانه‌های استان همچنان از کمبود ماسک و وسایل بهداشتی و درمانی خبر می‌دهند و این مراکز به محل‌های شلوغ و بی‌نتیجه برای مردمان استان و مسافران مبدل شده است.

مازندران در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در این باره گفت: با توجه به اینکه مازندران در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارد نیاز به امکانات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده است چرا که استان با کمبود این امکانات روبه‌رو است و هر چه سریع‌تر باید این امکانات در اختیار استان مازندران قرار گیرد.

علی محمد شاعری افزود: مبتلایان ویروس کرونا در کشور بیشتر از آمار رسمی است که اعلام شده و بر این اساس از وزارت بهداشت و مسوولان می‌خواهم برای اینکه مردم نسبت به این مسئله جدی‌تر باشند واقعیت را به مردم بازگو کنند.

وی با بیان اینکه برای افزایش سطح مراقبت‌های فردی و اجتماعی و احساس مسئولیت بیشتر مردم در زمینه پیشگیری ویروس کرونا باید آمارها شفاف‌تر و واقعی‌تر باشد ادامه داد: پنهانکاری در ارائه آمارهای مربوط به این بیماری سبب می شود سهل‌انگاری اجتماعی در جامعه بیشتر شود.

شاعری با بیان اینکه پنهان کردن واقعیت‌ها خسارتش از تلخی اعلام واقعیت بیشتر است، بیان کرد: توجه به آمارهای مرگ و میر و مبتلایان به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری هستند شرایط هشدار را نشان می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران افزود: ویروس کرونا یک موضوع بهداشتی درمانی است و با سلامت مردم سروکار دارد و نباید با چنین موضوع مهمی برخورد سیاسی شود.

پلمب هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و خانه‌های شخصی‌ای پذیرنده مسافر

دادستان عمومی و انقلاب مازندران نیز با تأکید بر حمایت از تصمیم مسؤولان ارشد استان مبنی بر جلوگیری از پذیرش مسافران، اعلام کرد: هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مسافرخانه‌ها و خانه‌های ویلایی و شخصی‌ای که این ایام پذیرای مسافر باشند پلمب می‌شوند.

سیدیونس حسینی‌عالمی با تاکید بر ضرورت پذیرفتن مسؤولیت اجتماعی در شرایطی که عنوان می‌شود، سفر ممنوع است، گفت: باتوجه به شرایطی که داریم تاکید ما به مردم این است که خودشان را قرنطینه کنند و در جلسه‌ای که با مسؤولان ارشد استان داشتیم تاکید شد از همه ابزاری قانونی، اجتماعی، رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی و مردمی استفاده شود تا مردم در اجتماع حاضر نشوند.

وی با بیان اینکه هیچ راهی جز قرنطینه شدن اختیاری مردم نیست، افزود: با توجه به اینکه درمان این بیماری در دنیا عرضه نشد تاکید شده مردم در منازل بمانند و فقط و فقط برای ضرورت در اجتماع حضور یابند.

دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه جلوی ورود مسافران به استان گرفته شود و همه مسئولان دنبال این مهم هستند، اضافه کرد: تاکید ما به مسافران این است که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند؛ چرا که احتمال اینکه یا خودشان بیمار شوند و یا اینکه ویروس را انتقال دهند وجود دارد.

چالوس جز مناطق پر خطر کرونایی شد

فرماندار چالوس نیز گفت: با شیوع بیماری کرونا ویروس شهرستان چالوس جزو مناطق پرخطر کرونایی شده که نیاز است مردم رعایت و در خانه بمانند.

محمد ناصر زندی گفت: کادر درمان شهرستان چالوس با تمام امکانات در حال خدمت‌رسانی است و بسیاری از بیماران در منزل توسط تیم پزشکی تحت مراقبت قرار دارند. تعطیلات به‌دلیل عدم شیوع بیماری کرونا به‌معنای مسافرت و تفریح نیست لذا از ورود مسافران به استان مازندران از جاده چالوس جلوگیری می‌شود و سلامت مردم برای ما اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: بازار شهرستان چالوس امروز و فردا تعطیل است تا بتوانیم این بیماری را کاهش دهیم و از مردم درخواست داریم در خانه بمانند. موضوع بیماری کرونا ویروس بسیار جدی است و نیاز است مردم نیز رعایت کنند و کمک کنند تا این بیماری کنترل شود.

زندی گفت: با کمک خیرین، سپاه پاسداران و گروه‌های مختلف مردمی تعداد زیادی ماسک و لباس یک بار مصرف تهیه شده که به مرور در اختیار مردم و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.تسنیم

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب