- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

موحدي کرماني: عده‌اي از مردم به دليل مشکلات شديد اقتصادي از مذهب دست کشيده‌اند

رئيس موقت مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: برخي از مردم به دليل نيازهاي شديد اقتصادي از مذهب خود دست برداشته‌اند.

آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني شامگاه چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) طي سخناني در نخستين‌ همايش مشترک ستاد جهاد توانمندسازي محرومين کشور، با بيان اين که امروز جنگ ما در مسائل اقتصادي دنبال مي‌شود، اظهار کرد: ما ديروز در جبهه عليه دشمنان مي‌جنگيديم و امروز جنگ ما در مسائل اقتصادي دنبال مي‌شود؛ چرا که دشمن دل بسته است که ما را در بُعد اقتصادي تضعيف کند و زير فشار قرار دهد تا مردم از انقلاب ببرند.

وي با بيان اين که اگر اشتباه نکنم، نخستين مسئله مهم ما از ديدگاه رهبري، مسئله اقتصادي است، اظهار کرد: بايد از نظر اقتصادي آن قدر پيشرفت کنيم که بتوانيم در مقابل دشمن بايستيم. او را بشکنيم و سلاحش را کند کنيم که در چنين شرايطي فشارهاي دشمن هم نمي‌تواند تأثيري بر ما بگذارد و اين معناي اقتصاد مقاومتي است.

رئيس موقت مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين که برخي‌ در مقابل هر گام موثري که براي کاسته شدن از مشکلات اقتصادي برداشته مي‌شود کمبود بودجه را بهانه مي‌کنند، اظهار کرد: اين که نشد ما هر گاه مي‌خواهيم گام موثري را در نظام برداريم، عده‌اي بگويند بودجه نيست. مي‌خواهيم به داد فقرا برسيم، مي‌گويند بودجه نيست. مي‌خواهيم بهره‌وري بازنشستگان را بالا ببريم، مي‌گويند بودجه نيست. مي‌خواهيم فرزندان و خانواده‌هاي شهدا را حمايت کنيم، باز هم مي‌گويند بودجه نيست. البته من فکر مي‌کنم اين‌طور هم نباشد که مي‌گويند بودجه نيست. شايد بودجه هم هست اما به جاي ديگري مي‌رود.

دبير کل جامعه روحانيت مبارز افزود: اگر مردم نيازمند باشند، نان شب نداشته باشند، نتوانند بچه‌هايشان را به مدرسه بفرستند و خانه‌اي براي زندگي نداشته باشند، معنايش همان حديث امام علي (ع) است که فرمود: نزديک است که فقر به کفر بيانجامد. همان طور که الان هم مي‌شنويم که عده‌اي به دليل نيازهاي شديد اقتصادي‌شان دست از مذهب برداشته‌اند.

موحدي کرماني با تأکيد بر اين که ثروت عمومي بايد به اندازه نياز در بين همه مردم تقسيم شود، اظهار کرد: ثروت در جامعه مانند خون در بدن است که بايد به تمام نقاط برسد و آنهايي که در اين کشور برنامه اقتصادي دارند، بايد بر مبناي اسلام اين برنامه را پي‌ريزي کنند تا بتوانيم ثروت را در بين همه مردم تقسيم کنيم.

وي ادامه داد: بايد برنامه‌ريزي براي بودجه کشور به شکلي تنظيم شود که هم ملت از بودجه بهره‌مند شوند تا نيازهايشان برطرف شود و هم آنهايي که حقوق‌هاي غيرمتعارف گرفته‌اند، اين مبالغ را باز پس‌دهند.

رئيس موقت مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان با اشاره به اهميت موضوع حقوق‌هاي غير متعارف اظهار کرد: آنهايي که حقوقشان غير متعارف است و پول‌هاي زيادي را انباشته کرده‌اند، در واقع آن مبالغي را براي خود برداشته‌اند که ديگران به آن نياز داشته‌اند. پس بايد اين مبالغ را از حلقومشان بيرون کشيد./ايسنا