3:30:33 - سه‌شنبه 25 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نارنگی اولارندو تانجلو جیرفت به زودی به بازار می آید
رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: نارنگی اولارندو تانجلو جیرفت در سطح کشور شناخته نشده به همین دلیل کشاورزان انتظار دارند که در بازارهای ملی معرفی شود…. رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: نارنگی اولارندو تانجلو جیرفت در سطح کشور شناخته نشده به همین دلیل کشاورزان انتظار دارند که در بازارهای ملی معرفی […]

نارنگی اولارندو تانجلو جیرفت به زودی به بازار می آید رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: نارنگی اولارندو تانجلو جیرفت در سطح کشور شناخته نشده به همین دلیل کشاورزان انتظار دارند که در بازارهای ملی معرفی شود….

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: نارنگی اولارندو تانجلو جیرفت در سطح کشور شناخته نشده به همین دلیل کشاورزان انتظار دارند که در بازارهای ملی معرفی شود.

نارنگی اولارندو تانجلو جیرفت به زودی به بازار می آید

سیدیعقوب موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت:در آینده بسیار نزدیک پس از معرفی این محصول که بسیار بازارپسند وشیرین است، قطعاً قیمت آن بیش از سایر ارقام نارنگی می‎شود.

موسوی افزود: این منطقه یکی از مراکز اصلی تولید مرکبات در کشوربه  شمار می رود به گونه ای که حدوداً تمام انواع مرکبات در آن کاشت و برداشت میشود.

وی بیان داشت: از مجموع ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت مرکبات در منطقه جنوب کرمان بیش از ۵۲۰ هزار تن انواع نارنگی، پرتقال،گریپفروت و لیموشیرین در سال جاری آماده برداشت است.

موسوی تصریح کرد: بازارهای مصرف مرکبات منطقه استان های تهران، هرمزگان ، غرب وشمال غرب کشور است وهمچنین بخش زیادی از محصول به کشورهای حاشیهحاشیه خلیج فارس از جمله عمان ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در سال جاری میزان ارزش افزوده تولید مرکبات برداشت شده در منطقه جنوب کرمان بیش از یک هزار و ۴۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بین پنج تا هفت درصد افزایش تولید مرکبات داریم، افزود: اما در برخی مناطق نیز به دلیل سرما با کاهش عملکرد محصول مواجه شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در فصل برداشت برای بیش از ۷۰ هزار نفر کارگر به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در منطقه اشتغالزایی می‎شود.

انتهای پیام/ش

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب