12:19:07 - جمعه 28 اکتبر 2016
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نامه مالباختگان پرونده نگین خودرو آفتاب به مسئولان قضایی
جمعی از مالباختگان پرونده کلاهبرداری نگین خودرو آفتاب که نزدیک به چهار هزار شاکی دارد، طی نامه‌ای به مسئولان قضایی ضمن اعتراض به کاهش محکومیت حبس متهم ردیف اول پرونده، اعلام کردند که به رغم گذشت ۳ سال از این کلاهبرداری و صدرو حکم، هیچ کس پاسخگو نیست. در نامه مالباختگان شرکت نگین خودرو آفتاب […]

جمعی از مالباختگان پرونده کلاهبرداری نگین خودرو آفتاب که نزدیک به چهار هزار شاکی دارد، طی نامه‌ای به مسئولان قضایی ضمن اعتراض به کاهش محکومیت حبس متهم ردیف اول پرونده، اعلام کردند که به رغم گذشت ۳ سال از این کلاهبرداری و صدرو حکم، هیچ کس پاسخگو نیست.

در نامه مالباختگان شرکت نگین خودرو آفتاب خطاب به مسئولان قضایی آمده است: با اینکه بیش از یک سال از صدور حکم به شماره دادنامه ۹۴۰۹۹۷۲۱۸۱۳۰۰۵۰۵ مورخ ۱۰ مرداد ۹۴ که از سوی قاضی پرونده شعبه ۱۱۷۳ دادگاه کیفری قدس درباره متهمان «حمیدرضا جعفر حسینی هنجنی، حمیدرضا رستمی، عباس یوسفوند، علی محصل، آیدا نعمانی و بهنام دهقان» صادر و قطعیت یافته و پرونده به اجرای احکام دادسرای ناحیه ۲ سعادت آباد ارجاع شده، اما در هر بار مراجعه حضوری شاکیان پرونده هیچگونه پاسخگویی شفافی داده نشده است.

در ادامه این نامه آمده است: تاکنون که بیش از سه سال از کلاهبردارى این متهمان می‌گذرد هیچ مقام قضایی پیگیر مطالبات مالباختگان نبوده و حتی به دنبال فروش املاک و خودروهای به دست آمده از متهمان نیز نیستند و برخورد مناسبی با مراجعه کنندگان صورت نمی‌دهند، با وجود اینکه به گفته حمیدرضا جعفر حسینی هنجنی متهم ردیف اول پرونده، ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو به مشتریان در سال‌های قبل از کلاهبرداری تحویل شده است که اقساط واریزی آنها یا تسویه حساب با این افراد می‌تواند مالباختگان را به حق خود برساند اما هیچ مقام مسئولی در این مورد اقدامی نکرده است. ضمن اینکه قاضى صدور حکم پرونده تعویض شده و به یکباره بخشى از حکم متهم ردیف اول بخشیده شده است!

این نامه می‌افزاید: پرونده حقوقی متهم ردیف اول در شعبه ۳۰ مجتمع قضایی شهید مدنی دائر است که مربوط به خودروهای تحویلی شرکت نگین خودرو آفتاب است و مشخص نیست پول افرادی که در آن شعبه به جهت دریافت سند، تسویه می‌کنند، به کجا و به چه حسابی واریز می‌شود، در این بین نیز مشتریانی هستند که مستقیماً با وکلای متهمین وارد معامله شده و برای دریافت سندشان به ایشان مراجعه کرده و با آنها تسویه می‌کنند که مشخص نیست این مبالغ نیز به کجا انتقال داده می‌شود.

در ادامه نامه مالباختگان شرکن تگین خودرو آفتاب آمده است: تمام این مسائل در صورتی است که متهم در رسانه‌های عمومی ادعا کرده مدت زمان محکومیتش بعد از صدور حکم از ۳۳ سال به ۶ سال کاهش یافته در حالی که این پرونده ابعاد دیگری هم دارد و همانطور که در متن حکم صادره آمده برخی از اتهامات متهم ردیف اول عبارت از «نگهداری اسلحه و مهمات جنگی و تهدید افرادی که با روشن شدن موضوع کلاهبرداری شرکت درخواست عودت پول خود را داشتند»، « حمل بیسیم غیر مجاز به عنوان اینکه با مقامات کشوری و دولتی در ارتباط هستند»، « مشارکت در امر کلاهبرداری»، « جعل اسناد»، « ضرب و شتم مشتریان به دستور ایشان و توسط پرسنل شرکت» و … است.

در پایان این نامه آمده است: ما مالباختگان از مسئولین تقاضا داریم که با توجه به مشکلات به وجود آمده برای نزدیک به چهار هزار شاکی این پرونده که اکثراً از قشر ضعیف جامعه هستند و در راستای تسهیل در امور زندگی مبادرت به خرید خودرو از شرکت نگین خودرو آفتاب با شرایط آن شرکت کرده‌اند، استدعا داریم دستور فرمایید نسبت به پرداخت حقوق اینجانبان اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم، نزذدیک به سه سال پیش بود که دادستانی تهران از کلاهبرداری و عدم انجام تعهدات یک شرکت لیزینگ خودرو به نام شرکت «نگین خودرو آفتاب» خبر داد؛ خبری که منجر به شکایت نزدیک به ۳ هزار نفر از این شرکت شد.

دادستانی تهران در این پرونده برای ۱۰ نفر از مسئولان شرکت نگین خودرو آفتاب کیفرخواست صادر و پرونده را برای رسیدگی به شعبه ۱۱۷۳ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ریاست قاضی منوچهری ارسال کرد؛ دادگاه پس از برگزاری چند جلسه محاکمه، متهم ردیف اول پرونده را جمعاً به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس و رد ۴۰۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال معادل اموال تحصیل شده و متهم ردیف دوم این پرونده نیز به‌ اتهام مشارکت در تحصیل اموال و کلاهبرداری به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

متهم ردیف سوم این پرونده نیز به‌ اتهام مشارکت با متهم ردیف اول تحت عنوان قائم مقام شرکت نگین خودرو به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و متهم ردیف چهارم هم از سوی دادگاه به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۲۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

همچنین بر اساس حکم صادره، متهمان ردیف پنجم، ششم و هشتم پرونده نیز هر کدام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند با این تفاوت که متهم ردیف پنجم علاوه بر حبس به پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی نیز محکوم شده است.

دادگاه متهمان ردیف‌های ششم، هفتم، نهم و دهم را تبرئه کرده است.

متهم اصلی این پرونده بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی از مجموع ۳۳ سال حبس صادره، به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد که این مدت نیز با تسلیم وی به رأی دادگاه بدوی، به شش سال و هفت ماه کاهش یافته است و هم اکنون برای تحمل کیفر در زندان تهران بزرگ به سر می‌برد.

وی پیشتر در تماسی که از زندان تهران بزرگ با خبرنگار تسنیم داشت گفته بود اگر فقط شش ماه تحت نظارت دستگاه قضایی، مرخصی بگیرد و از زندان خارج شود، می‌تواند از محل اقساط ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرویی که به مردم تحویل داده، با تمام شکات خود تسویه کند.

متهم پرونده نگین خودرو برای اینکه بتواند از محل اقساط خودروهایی که قبلاً تحویل مردم داده، بدهی شکات این پرونده را بپردازد، چندی پیش دادخواستی را به رئیس مجتمع دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهید مدنی تهران مبنی بر توقیف ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو تحویل داده است.تسنیم

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب