9:47:41 - پنج‌شنبه 18 دسامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشست خبری هفته وقف در آمل برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف و امورخیریه آمل، نشست خبری رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل  در آستانه فرارسیدن هفته وقف با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان آمل برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این نشست با اشاره به این که همه باید نسبت به مسئله […]

به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف و امورخیریه آمل، نشست خبری رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل  در آستانه فرارسیدن هفته وقف با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان آمل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این نشست با اشاره به این که همه باید نسبت به مسئله وقف و بقاع متبرکه حساسیت ویژه داشته باشیم، گفت: خبرنگاران می توانند در معرفی اثرات وقف یار و همراه این اداره باشند که متاسفانه در بعضی از روزنامه ها و سایت ها به مسائلی همچون آسفالت و کوچه ها پرداخته می شود ولی کم تر به  امر وقف توجه شده است.

وی، افزود: حقوق موقوفات توسط بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت نمی شود که اگر این در راستا اقدام شود گامی در جهت تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

حجت الاسلام علیخانی، تصریح کرد: ۹۵ درصد موقوفات شهرستان آمل برای عزاداری امام حسین(ع) و کمک به نیازمندان اختصاص دارد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، ادامه داد: حس اعتماد نسبت به وقف در جامعه در حال نهادینه سازی است که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج فرهنگ وقف وجود داشته باشد.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به برنامه های اداره اوقاف و امورخیریه آمل در هفته وقف، بیان داشت: بزرگ ترین مرکز فرهنگی قرآنی استان  مازندران همزمان با هفته وقف در آستان امام زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل افتتاح می شود که در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۶۵۰ متر در دو طبقه است که برای تجهیزات آن تاکنون ۱۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، تصریح کرد: برگزاری مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول (ص) در امام زادگان و بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که نمایشگاه بزرگ همه واقف باشیم در شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: برای این نمایشگاه عملکرد اداره اوقاف و امام زادگان و خیمه های معرفتی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که ویژه نامه احسان ماندگار همزمان با هفته وقف منتشر می شود، بیان داشت: همایش بزرگ یاوران وقف در شهرستان برگزار خواهد شد که در این همایش از ۴۰ نفر از فعالان عرصه وقف این شهرستان قدردانی می شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به سخنرانی در خطبه های نمازجمعه شهرهای آمل همزمان با هفته وقف، ادامه داد: دیدار با ائمه جمعه شهرهای آمل و معاون استاندار مازندران و فرماندارویژه آمل در راستای بهره گیری از رهنمودهای این بزرگواران صورت می گیرد.

وی از برگزاری نشست های تخصصی وقف با حضور اصناف شهرستان آمل خبرداد و بیان داشت: سلسله نشست هایی با عنوان ترویج فرهنگ وقف با حضور مبلغان و کارشناسان عرصه وقف در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ استانی لبیک یارسول الله در شهرستان آمل، گفت: تمام تلاش این است تا بتوانیم این مراسم باشکوه را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار کنیم.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل به تشریح عملکرد ۹ ماهه این اداره پرداخت و بیان داشت: ۱۲۰۳ موقوفه و ۳۳۳۰۸ رقبه در سامانه اوقاف ثبت شده است.

وی با بیان این که تعداد رقبات شهرستان آمل از بعضی استان ها بیشتر است، افزود: ۴۷۷ موقوفه منفعتی با درآمد پایدار ، ۴۳۰ مسجد ، ۱۳۱ حسینیه و ۱۳۷ تکیه در سامانه اوقاف ثبت شده است.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف شهرستان که برای نخستین بار در مازندران در حال اجرا می باشد، تصریح کرد: اجرای طرح جی آی اس یا همان مکان یابی بوده که تاکنون ۳۴۵۵ رقبه شناسایی شده است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از راه اندازی وب کیوسک اداره اوقاف آمل برای اولین بار در استان مازندران خبرداد و افزود: این وب کیوسک برای سهولت در کارهای ارباب رجوع راه اندازی شده است.

وی با اشاره به این که در شهرستان آمل امامزادگان و بقاع متبرکه ای وجود دارد که در سطح ملی و بین المللی مطرح است، گفت: آستان امامزاده ابراهیم(ع)، آستان امامزاده عبدااله(ع) و بقعه ناصرالحق از جمله این امامزادگان بوده که جایگاه ارزنده و والای اسلامی و بین المللی دارند.

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که با همکاری کارکنان اداره و هیئت امنا اقدامات قابل توجهی انجام شده است، بیان داشت: در سال گذشته رتبه برتر کشوری و مدیر نمونه طرح شهید رجایی شهرستان آمل را کسب کردیم.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از ثبت ۸ موقوفه جدید همزمان با سالجاری در شهرستان آمل خبرداد.

وی در خصوص موافقت نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برای بازسازی بقعه شمس آل رسول، گفت: این بقعه همانند بقعه ناصرالحق توسط سازمان اوقاف بازسازی می شود که تلاش داریم این امر ارزنده به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب