- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

نمایشگاه کتاب و مطبوعات در مازندران برگزار می شود

عباس زارع پیش ازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب و مطبوعات آذرماه سال جاری در استان برپا می شود افزود: تاکنون ۵۰۰ ناشر با یکصد هزار عنوان کتاب برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به ثبت ۳۸ گروه تئاتر در مازندران گفت:جشنواره تئاتر مازندران نیز آبان ماه در استان برگزار می شود.

زارع با اشاره به برنامه های هفته مازندران افزود: هفته مازندران از ۱۳ آبان تا ۲۰ آبان با محوریت برنامه ها و آیین های بومی و هنری در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به طرح عمرانی ارشاد در مازندران افزود: تالار بزرگ و مجتمع فرهنگی و هنری رامسر که بیش از ۱۵ سال بین ادارات ارشاد و گردشگری اختلاف نظر بود و تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این پروژه در باغ سی هکتاری رامسر احداث می شود و به زودی تعیین پیمانکار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از تخصیص پنج میلیارد تومان به تالار مرکزی ساری خبر داد و به عنوان بزرگترین تالار فرهنگی شمال کشور در سال بعد به بهره برداری خواهد رسید.

وی بودجه فرهنگی استان را تنها یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خیلی از دستگاه های فرهنگی در استان چندین برابر دستگاه ارشاد بودجه دارند و نیازمند است کمک یار ارشاد استان باشند.

وی افزود: به زودی انجمن خیرین حوزه فرهنگ و هنر در مازندران راه اندازی می شود تا با با استفاده از ظرفیت خیرین شاهد رونق بیشتر طرح های عمرانی و فرهنگی در مازندران باشیم.

زارع افزود؛ پردیس سینمای امید برای اولین بار در مازندران در شهرستان نور فعال شده و امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به برپایی کنگره مفاخر مازندران گفت: کنگره بزرگداشت دو مفاخر استان آیت الله کوهستانی و علامه طبرسی امسال برگزار می شود.

زارع تاکید کرد: نمایشگاه بازی های یارانه ای برای اولین بار در مازندران برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک نیز در غرب مازندران و نوشهر برگزار می شود.مهر