22:31:47 - شنبه 24 فوریه 2018
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نوسانات دلار و آشفتگی بازار خوراک دام
یک مقام مسئول گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز در روزهای اخیر و تامین نهاده‌ها از طریق واردات، قیمت نهاده‌های دامی دستخوش تحولاتی در بازار قرار گرفت. مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز […]

یک مقام مسئول گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز در روزهای اخیر و تامین نهاده‌ها از طریق واردات، قیمت نهاده‌های دامی دستخوش تحولاتی در بازار قرار گرفت.

مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز در روزهای اخیر و تامین بیش از ۸۰ درصد نهاده ها از طریق واردات، قیمت نهاده های دامی دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفت.

وی از افزایش ۱۵ درصدی نرخ کنجاله سویا در یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: البته نرخ جو وارداتی با روند با ثباتی همراه بوده است و واردات آن با ارز آزاد مهم ترین مشکل واردکنندگان به شمار می رود که واردکنندگان به سبب نوسان نرخ دلار و افزایش قیمت تمام شده، انگیزه‌ای برای واردات این محصول ندارند.

موافق قدیری با اظهار خرسندی از وضعیت نرخ ذرت در بازار بیان کرد: با توجه به وضعیت مناسب محصول در بنادر و روند کاهشی قیمت، مشکلی در واردات ذرت نداریم.

این مقام مسئول کاهش شدید نقدینگی در واحد های پرورش دام و طیور ناشی از شیوع آنفلوانزا طیور، فروش قیمت مرغ طبق نرخ تمام شده تولید و تاخیر در پرداخت پول مرغداران گوشتی توسط کشتارگاه ها را عاملی مهم در کاهش سرمایه گذاری در بخش و تعطیلی تعدادی از مراکز پرورش دانست.

وی نرخ هر کیلو کنجاله سویا داخلی و خارجی را ۱۰۸۰ تومان اعلام کرد و گفت: متوسط نرخ هر کیلو ذرت ۸۸۰ تومان و جو دامی ۱۰۵۰ تومان است که قیمت ذرت نسبت به یک ماه اخیر ۸ تا ۹ درصد کاهش و جو دامی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب