2:00:11 - دوشنبه 8 فوریه 2016
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هرگز با دهان باز نخوابید
طبق تحقیقاتی که برای اولین بار صورت گرفت مشخص شد اگر شما برای حفاظت از دندان‌تان نوشابه نخورید اما با دهان باز بخوابید، همان میزان آسیب به دندان شما وارد می‌شود. خوابیدن با دهان باز همان قدر به دندان‌ها آسیب می‌زند که نوشابه‌های گازدار!… طبق تحقیقاتی که برای اولین بار صورت گرفت مشخص شد اگر […]

طبق تحقیقاتی که برای اولین بار صورت گرفت مشخص شد اگر شما برای حفاظت از دندان‌تان نوشابه نخورید اما با دهان باز بخوابید، همان میزان آسیب به دندان شما وارد می‌شود. خوابیدن با دهان باز همان قدر به دندان‌ها آسیب می‌زند که نوشابه‌های گازدار!…

طبق تحقیقاتی که برای اولین بار صورت گرفت مشخص شد اگر شما برای حفاظت از دندان‌تان نوشابه نخورید اما با دهان باز بخوابید، همان میزان آسیب به دندان شما وارد می‌شود. خوابیدن با دهان باز همان قدر به دندان‌ها آسیب می‌زند که نوشابه‌های گازدار!

محققان کشف کردند که به همان میزان که نوشیدنی‌های گازدار به دندان آسیب می‌رساند خوابیدن با دهان باز هم به دندان‌ها آسیب می‌رساند.

دلیل این موضوع این است که نفس کشیدن از راه دهان باعث خشک شدن دهان و بزاق دهان می‌شود که این امر باعث از بین بردن طبیعی باکتری‌هایی است که اسید تولید می‌کنند. در نتیجه این اتفاق لایه محافظ مینای دندان را از بین می‌برند.

همانطور که میزان اسید دهان در شب افزایش می‌یابد، فرسایش و فساد دندان هم بیشتر می‌شود.

محققان معتقدند این اطلاعات کمک شایان توجهی به دندانپزشکان می‌کند. معمولا دندان‌های عقبی کسانی که با دهان باز می‌خوابند، بیشتر فاسد می‌شود. چرا که دندان انتهای دهان زودتر خشک و بی‌آب می‌شود.

در شرایط عادی PH بدن ۷٫۷ است. اما باز ماندن دهان باعث می‌شود که به ۶٫۶ برسد.

باشگاه خبرنگاران

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب