- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

هفت هزارو ۹۰۰ عدد مواد محترقه در زنجان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پلیس این استان موفق به کشف و ضبط هفت هزار و ۹۰۰ عدد انواع مواد محترقه شد.

به گزارش پیام آمارد به نقل از ایرنا، سرهنگ جعفر کردلو در روز پنج شنبه بیان کرد: این تعداد مواد محترقه از یک واحد صنفی و یک دستگاه خودروی سواری پژو، به دست آمد.
وی میزان انواع مواد محترقه کشف شده از واحد صنفی در شهرستان ایجرود را ۶ هزار و ۳۰۰ عدد اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه صاحب این واحد صنفی به عنوان متخلف از سوی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ایجرود، دستگیر شد.
کردلو ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ عدد فشفشه نیز از یک دستگاه خودروی سواری پژو در جاده خدابنده – ابهر کشف شد که متهم دستگیر شده نیز غیربومی بود.
وی افزود: هر ۲ متهم دستگیر شده، پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان، تحویل شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، برخورد پلیس زنجان با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه را بسیار جدی خواند و افزود: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، تهیه و توزیع مواد منفجره و محترقه غیرمجاز، جرم است و مرتکبین به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهند شد.
به گزارش ایرنا، دی امسال نیز، پلیس این استان موفق به کشف و ضبط ۵۰ هزار عدد انواع مواد محترقه و آتش زا از یک واحد صنفی در شهر زنجان شد.
بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۶ در زنجان تعداد ۱۱۶ نفر از نواحی مختلف بدن مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
از یکم تا بیست سوم اسفند ۹۶ در مجموع ۱۳۰ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که ۱۰۸ نفر آسیب دیدگان مرد و ۲۲نفر مابقی نیز زن بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش نشان می داد.
میانگین سنی آسیب دیدگان ۱۰ تا ۲۵ سال و بیشترین ناحیه آسیب دیده با ۴۶ نفر مربوط به چشم، ۴۴ نفر مربوط به دست و ۴۰ مورد نیز مربوط به سایر اندام های بدن بود.
۷۳ نفر از مصدومان مربوط به شهرستان زنجان، ۱۲ نفر شهرستان ابهر، ۲۲ نفر شهرستان خرمدره، ۳ نفر شهرستان ایجرود، ۳ نفر شهرستان ماهنشان، چهار نفر شهرستان طارم و ۱۳ نفر نیز مربوط به شهرستان خدابنده، بودند.
نهم اسفند نیز زنی با حدود ۵۱ سال سن که ناراحتی قلبی داشت بر اثر ترس از صدای انفجار مواد محترقه سکته کرد و جان باخت.
سال ۹۵ تعداد ۱۱۱ نفر (۸۵ مرد و ۲۶ زن) بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که ۹۱ نفر از این مصدومان به صورت سرپایی در محل درمان شدند و ۲۰ نفر نیز به بیمارستان منتقل و بستری شدند و بیشترین ناحیه آسیب دیده نیز مربوط به چشم، صورت و دست بود.