15:20:16 - سه‌شنبه 3 سپتامبر 2019
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هیأت های مذهبی در ساعات بعد از نیمه شب ایجاد مزاحمت نکنند
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: پلیس البرز با توجه به وظیفه خود به دنبال ایجاد فضایی مناسب و توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع ) است. فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: همه ساله ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) […]

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: پلیس البرز با توجه به وظیفه خود به دنبال ایجاد فضایی مناسب و توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع ) است.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: همه ساله ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم در استان البرز اقدام به برپایی مراسم عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی در تکایا و حسینیه ها می کنند و این مراسم هر سال با شکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد که عزاداران حسینی با تامل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کرده و از شیوه های غیرمتعارف و توام با خرافه پرستی که موجب خدشه دار شدن دین می شود، خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: برنامه های اجرایی در ماه محرم باید به گونه ای باشد که اصالت مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان حفظ شود و بدعت های نابجا وارد این آئین فرهنگی مذهبی نشود.

محمدیان مطرح کرد: استفاده از برخی ابزار و ادوات موسیقی و نمادهایی که هیچ بنیه محکمی در تاریخ برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع ) ندارند و انجام برخی کارها که چهره خشنی از شیعه و اسلام را به نمایش می گذارند بدعت هایی است که ما را از اصل این حرکت بزرگ و انقلابی دور می کند.

وی از مسؤولان هیأت های مذهبی خواست قبل از حرکت دسته جات در خیابان ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی نظمی و راهبندان، حتماً برنامه های هیأت خود و مسیرهای حرکت عزاداران را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.

محمدیان تأکید کرد: همچنین از سر و صدا و ایجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نیمه شب که موجب آزار و اذیت مردم خصوصا افراد بیمار و سالمند می شود پرهیز کرده و با پلیس راهنمایی و رانندگی جهت پیشگیری از سد معبر و ایجاد ترافیک و راه بندان همکاری کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز همچنین بر ضرورت رعایت شئونات اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم تأکید کرد.

محمدیان بر ارزش های والای این ماه بزرگ و نهضت عاشورایی تأکید کرد و افزود: ماه با ارزش محرم فرصت مناسبی برای شناسایی فرهنگ عاشورایی به جوانان است که همه در این مهم مسؤول هستند؛ در استان البرز حدود سه هزار حسینیه و هیأت مذهبی دارای مجوز فعال هستند.فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب