- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

وضعیت زباله در مازندران فوق بحرانی است

احمد حسین زادگان صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به مسائل مختلف استان مانند پسماند خواستار برنامه ریزی برای رفع مسائل فراروی شد.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه زباله سوز در استان گفت: ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه ساری نیز پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه مشکل پسماند فوق العاده بحرانی است گفت: این مشکل فقط مختص مازندران نیست و سالانه گردشگران زیادی به استان وارد می‌شوند و در تولید زباله نقش دارند.

استاندار مازندران با اظهار اینکه درصورت تخصیص بودجه می‌توان برخی مشکلات استان را حل کرد و گفت: مازندران جزو استان‌هایی است که دفن زباله در محیط زیست آن ممنوع شده است و باید به موضوع زباله به عنوان یک اولویت نگریست.

وی به مسائل حوزه راه اشاره و اضافه کرد: سیل به محورهای اصلی و فرعی استان خسارت زده است و باید برای جبران خسارات اعتبار مناسب تعریف شود.

حسین زادگان ترافیک را از جمله مشکلات استان بیان کرد وخواستار تکمیل و توسعه رینگ شهری در مناطق مختلف استان شد و گفت: مسائل مربوط به حوزه راه، آب و شرب و فاضلاب نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب ۲۸۱ میلیون یورو اعتبار پیش بینی شده است اظهار امیدواری کرد تا با تصویب این اعتبار بخشی از عقب ماندگی استان رفع شود.

استاندار مازندران خواستار توجه به پروژه‌های اولویت دار استان در بخش آب، راه، پسماند و ورزشی شد و گفت: مازندران با توجه به بخش کشاورزی می‌تواند به توسعه دست یابد زیرا استانی مستعد در این بخش است.