15:03:16 - جمعه 7 آوریل 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پله پله تا بازگشت قیمت گاز به سال ۹۴
درحالی که احتمال افزایش قیمت گاز یا تغییر در نحوه محاسبه قیمت این حامل انرژی در روزهای گذشته مطرح شده و ابلاغ مصوبه‌ای از سوی هیات دولت در آبان ماه ۱۳۹۵ مبنی بر حذف پلکانی فروش گاز باعث شد شائبه‌ افزایش قیمت گاز در سال جدید در اذهان عمومی ایجاد شود، شرکت ملی گاز اعلام […]

درحالی که احتمال افزایش قیمت گاز یا تغییر در نحوه محاسبه قیمت این حامل انرژی در روزهای گذشته مطرح شده و ابلاغ مصوبه‌ای از سوی هیات دولت در آبان ماه ۱۳۹۵ مبنی بر حذف پلکانی فروش گاز باعث شد شائبه‌ افزایش قیمت گاز در سال جدید در اذهان عمومی ایجاد شود، شرکت ملی گاز اعلام کرده است گازبهای سال ۹۶ مطابق با گاز بهای سال ۹۴ محاسبه خواهد شد.

در سال گذشته هیات دولت با ابلاغ مصوبه‌ای به وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران تغییرات جدید در قیمت گذاری فروش گاز به مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه قرار بود قیمت گاز طبیعی برای مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در طول هشت ماهه نخست سال (فروردین تا پایان آبان ماه) به ازای هر مترمکعب ۱۵۰ تومان محاسبه شود. به عبارت دیگر نظام پلکانی ملغی شده و هزینۀ گاز برای تمام مشترکان با قیمت ثابت ۱۵۰ تومان بر مترمکعب محاسبه می‌شود.

چندی بعد حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در یک نشست خبری اعلام کرد حذف نظام پلکانی فروش گاز به مشترکان خانگی برای هشت ماهه نخست سال با مصوبه هیات دولت انجام شده است. با اجرای این طرح بار مالی قبوض گاز به میزان قابل توجهی افزایش نیافت. بر اساس برآوردهای انجام گرفته بار مالی قبوض گاز مشترکان پله اول و دوم ماهانه حدود دو هزار تومان و گاز مشترکان پله سوم و چهارم حدود سه هزار تومان افزایش یافته است.

وی در همان زمان تاکید کرد تاکنون پیشنهادی برای افزایش قیمت گاز برای سال ۹۶ ارائه نشده است. خبری که شرکت ملی گاز ایران اخیرا صحه بر آن گذاشت و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قرار است تعرفه مصارف بخش خانگی مطابق تعرفه‌های ابلاغی سال ۱۳۹۴ و به صورت زمانبندی ۷ ماه برای ماه‌های گرم (از ۱۶ فروردین الی ۱۵ آبان) و پنج ماه سرد سال (از ۱۶آبان الی ۱۵ فروردین) به صورت پلکانی و اقلیم های تعریف شده محاسبه شود.

بر این اساس هزینه تعرفه گازبهاء بخش خانگی در سال ۱۳۹۶ تا زمان ابلاغ مصوبه جدید هیچگونه افزایشی نسبت به سال ۱۳۹۴ نداشته و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص نیز تکذیب می گردد./ایسنا

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب